Dvojica njegovih saradnika osuđena su na kazne zatvora od po četiri godine zbog optužbi da su svi zajedno to javno preduzeće oštetili za više od 1,2 miliona evra, a jedan je oslobođen optužbi.

Bivši pomoćnik direktora za vuču i vozna sredstva ŽTP "Beograd" Zoran Milićević osuđen je na četiri godine zatvora, dok je pomoćnik direktora sektora za vuču i tehničku dokumentaciju u istom preduzeću Dragoslav Pejčić oslobođen optužbi.

Zastupnik preduzeća "Korel" iz Londona i odgovorno lice u privatnom preduzeću "Sibeks" Milorad Čelebić osuđen je na četiri godine zatvora.

Šarančić je posle izricanja presude novinarima ispred Specijalnog suda izjavio je da je presuda doneta pod političkim uticajem bivšeg režima.

"Posle krivične prijave, pritvora, političke nedokazive optužnice danas se sve svodi na to da sudija čita izvornu optužnicu kao da ništa nismo dokazivali poslednje dve godine. To govori da snage bivšeg režima i dalje imaju uticaja na odluke suda", rekao je Šarančić.

Najavljujući žalbu na presudu, Šarančić je rekao da veruje u svoje branioce i u odluku Apelacionog suda, jer je današnja presuda "velika nepravda i sramota za srpsko pravosuđe".

"Verujem da će Apelacioni sud doneti jedino pravednu presudu, a to je oslobađajuća", napomenuo je on.

Bivši direktor "Železnica" smatra da su upravo dobri rezultati koje je to preduzeće postiglo dok je bio na njegovom čelu razlog što su on i njegovi saradnici procesuirani, ali da, kako je naveo, to neko namerno neće da vidi.

Njegov branilac Goran Petronijević rekao da će nakon proučavanja presude podneti žalbu Apelacionom sudu i napomenuo da je "prvo poluvreme završeno, a verujem da će drugo biti u našu korist".

"Ova presuda je doneta pod političkim pritiskom koji je ovaj postupak opterećivao od samog početka", rekao je advokat Petronijević.

Sud smatra da su osuđeni krivi zbog sporne nabavke šest dizel električnih lokomotiva od Slovenačkih železnica i 10 dizel motornih vozila od švedske kompanije "Šveden reil", jer je taj posao mogao da se obavi u Srbiji.



Oni su naneli štetu za "Železnice Srbije" u iznosu od 1.239. 207 evra s tim što je faktički iznos mnogo veći.

Lokomotive iz Slovenije kupljene su po znatno višoj ceni preko preduzeća posrednika, a ne direktno od slovenačkog ponuđača, a isti je slučaj i sa švedskim lokomotivama.

Sumnja se da su ostvarili imovinsku korist nezakonitim sprovođenjem postupka javne nabavke lokomotiva i elektromotornih vozila i uvođenjem u posao posredničkih firmi, među kojima se pojavljuju i strana pravna lica.

Kupovinom iz druge ili treće ruke cena lokomotiva i vozova uvećana je znatno od ponuđene cene direktnog ponuđača.

Oštećeno preduzeće "Železnice Srbije" najavilo je da će u parnici ostvarivati imovinsko pravni zahtev, odnosno da će tražiti naknadu štete ali da će njen iznos tek biti utvrđen.

Bivši direktor "Železnica Srbije" proveo je u pritvoru Okružnog zatvora u Beogradu više od 13 meseci, nakon čega je pušten da se brani sa slobode uz jemstvo.

On je uhapšen 2. juna 2010, a u januaru 2011. je njemu i njegovim saradnicima počelo suđenje. Šarančić je tokom izlaganja odbrane za svoje hapšenje optužio Demokratsku stranku, navodeći da je proces protiv njega politički montiran i da je uhapšen posle sukoba sa funkcionerom DS i gradonačnikom Beograda Draganom Đilasom.

(Tanjug, foto: Tanjug, Nenad Milošević)