Komisija za zaštitu konkurencije utvrdila je da je kablovski operator SBB zloupotrebio dominantni položaj na tržištu i narušio konkurenciju svojom promotivnom akcijom na teritoriji dve beogradske opštine u martu 2006. godine.

Komisija je naložila SBB-u da svim korisnicima sa kojima je sklopio ugovor tokom promotivne akcije dostavi aneks ugovora u kojem će ih obavestiti da nisu u obavezi da ostanu korisnici te kablovske mreže naredne tri godine, odnosno da im ponudi mogućnost izbora operatora.

Komisija je utvrdila da je SBB u promotivnoj akciji u opštinama Palilula i Stari grad pozvao korisnike koji su imali zaključene ugovore sa drugim operatorima kablovske TV da se opredele za priključenje na SBB mrežu.

Zauzvrat je ponudio pogodnosti, kao što su besplatna kablovska TV na godinu dana i tri meseca besplatnog interneta, a ugovorima koje je zaključio u toku trajanja promotivne akcije korisnike je obavezao da SBB kablovsku mrežu koriste naredne tri godine.

Utvrdjeno je da je SBB završetak promotivne akcije planirao neposredno pred povećenje cene usluge u Beogradu, kako bi se pokrio gubitak nastao sklapanjem ugovora sa korisnicima u opštinama Palilula i Stari grad tokom akcije marta prošle godine.

SBB je od 1. aprila prošle godine povećao cenu mesečne pretplate u Beogradu sa 395 dinara na 455 dinara.

Svrha te promotivne akcije, kako je utvrdjeno, bila je namera SBB-a da utiče na slabljenje tržišne utakmice i speči konkurente da i sami sprovode odredjene aktivnosti pogodne za potrošače.

Komisija je najavila da će protiv SBB-a podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka zbog sprečavanja, ograničavanja i narušavanja konkurencije.

Prijavu protiv SBB radi utvrdjivanja zloupotrebe dominantnog položaja tog operatora kablovske TV Komisiji za zaštitu konkurencije podnelo je Udruženje kablovskih distributera Srbije.

(Beta)