Zbog manjka posla, sve češći slučajevi taksista u prestonici koji voze trasom linija gradskog prevoza. Ovaj vid vožnje je zabranjen i podleže strogim kaznama.
Tako se i linijski taksi, koji je zakonom zabranjen, vratio na beogradske ulice.
Taksista sa belom krovnom oznakom na kojoj velikim crnim slovima piše taksi i grbom grada Beograda, na šoferšajbnu je zalepio karton sa brojem 52 i stao na autobuskoj stanici na Banovom brdu da primi putnika. Već dvoje ljudi je sedelo unutra. Krenuli su u pravcu grada.
Milivoje Armuš, predsednik udruženja "Beo taksi", kaže za "Novosti" da je takav linijski vid taksiranja izričito zabranjen.
"To kolege očigledno rade na svoju ruku, mada ne bi smeli", kaže Armuš. "Takve slučajeve trebalo bi sankcionisati. Koliko znam kazne su ogromne, ali je teško na sudu dokazati da se neko bavio linijskim taksiranjem. Taksista tvrdi da je uključio taksimetar, a stranka neće da se povlači po sudu i svedoči, jer je za manju cenu prevezena taksijem. Takođe, takvog taksistu na delu mora da uhvati saobraćajna inspekcija ili komunalna policija, što nije baš lako".
Bele krovne oznake sa grbom grada izdaje Sekretarijat za saobraćaj "samostalcima", koji ne pripadaju nijednom udruženju.
"Tokom godina uvek se provlačilo da ima ljudi koji se bave i linijskim taksiranjem, ali izgleda da je to u poslednje vreme zbog besparice češća pojava", naglašava Armuš. " To treba više kontrolisati i rigorozno kažnjavati."
Pre više od deset godina u Beogradu je postojao linijski taksi, koji je vozio na trasama gradskih autobusa. Taksista bi primio više ljudi i svako bi platio određenu cenu prevoza. Na taj način putnicima je bilo jeftinije nego da se voze klasičnim taksijem, a taksista bi zaradio više nego da stoji
(MONDO, foto: MONDO, Petar Stojanović)