• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Švercere u prevozu "čeka" 1.000 kontrolora

Izvor mondo.rs

"Otkucavanje" karata u autobusima, tramvajima, trolejbusima i BG vozu od danas proverava 700 kontrolora gradske uprave Beograda i 300 kontrolora BusPlusa.

 Švercere u prevozu "čeka" 1.000 kontrolora Izvor: mondo ilustracija

Izvor: mondo ilustracija

Svako ko želi da koristi uslugu prestoničkog javnog prevoza moraće to i da plati, čvrsto su odlučili u upravi grada Beograda. Tako je sa današnjim danom Direkcija za javni gradski prevoz oformila je tim od 700 ljudi se pridružuje redovnim kontrolorima BusPlus sistema firme Apex.

Sa ovako ambicioznim brojem ljudi velike su šanse da se plan ispuni i "švercovanje", koje je u junu dostiglo čak do 50 odsto ukupnih vožnji, svede na minimum, ako i potpuno ne iskoreni.

Povoljnosti i kazne

Uporedo sa rigoroznom kontrolom u javni prevoz su uvedene i olakšice, kao što je "vremenska karta" gde se za 75 minuta vožnje sa neograničenim brojem presedanja korisnik "skida" sa kartice 100 dinara. Među olaškice bi se moglo i svrstati i smanjenje "doplatne karte" za one uhvaćene u "švercovanju" sa 1.500 na 1.000 dinara.

Hiljadu kontrolora tako sad ima mesec i po dana "lagane voženje" da u letnjem proređenom saobraćaju stekne rutinu do septembarske vreve. S druge strane i građani koji se do sada nisu udostojili da plaćaju uslugu koju koriste, imaće vremena da se naviknu da "ne postoji besplatan ručak".

U to su počeli da se uveravaju i okoreli šverceri sa "zloglasnih" linija 16 (Karaburma2 - Pohorska) i 23 (Karaburma2 - Vidikovac) ili 95 (Borča – Naselje dr Ivan Ribar), gde je za dvadesetak dana pojačane kontrole broj "otkucanih" karata porastao ne za tri do deset odsto, što bi se smatralo ogromnim uspehom u sređenim evropskim sistemima, već tri do deset puta.

Tek ako, ili kada, sistem stvarne naplate zaživi Grad Beograd će znati koliko zaista para treba za javni gradski prevoz, za čije je održavanje od početka godine iz budžeta izdvojeno 65 miliona evra a do njenog kraja bi ta cifra mogla da naraste i do 150 miliona.

Komentari 41

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

ninoslav

Zar nije bilo bolje da su umesto miliona koje su potrošili na razno razne uređaje i softvere,jednostavno vratili konduktere,bilo bi manje zaposlenih,a i ljudima koji nisu iz BG,bi to mnogo pojednostavilo život.I pre su bile mesečne karte,povlastice,ali zapadna tehnologija i balkanski mentalitet,ne idu zajedno

anonimno

da, znamo da nema "besplatnog rucka" a posto para nemamo i da jedemo i da se vozimo jedno od ta 2 mora da bude besplatno. kad budem imao negde "besplatan rucak" onda cu mozda i kartu da placam. cene hrane su nam iste ako ne i vece nego po evropskim zemljama a plate su nam "ne od tri do 10 odsto" manje vec od "tri do deset puta" manje. hvalite se vasim "bus plus" aparatima koje ste stavili u poluraspale autobuse, ovog leta mi je vec 2 autobusa prokuvalo i stalo u sred voznje i sta sad, polako peske do sledece stanice pa cekaj drugi. i sta sad, da opet kucam kartu? proslog leta tako bar 4-5 puta isto. a zimi je jos bolje "bus plus" a u busu minus 15. mislim da govorim u ime svih gradjana "koji se do sada nisu udostojili da placaju uslugu koju koriste", kada kazem da vase "usluge" ne vrede onoliko koliko vi mislite. kada nam budete pruzali pravu uslugu i mogucnost da istu platimo onda ce sve biti uredu, do tada nemojte od nas da ocekujete "besplatan rucak" jer ga necete dobiti. MI smo VAS stavili na vlast i obezbedili vama bolji zivot platama koje primate od NASIH para, mi vas placamo a ne vi nas. vi ste nasi zaposleni a ne mi vasi. i kao i svaki poslodavac sto ocekuje da radnik odradi posao za koji je placen tako i mi ocekujemo da nam ucinite zivot boljim, jer je to ono za sta vas placamo, to je ono sto ste obecali kada ste seli na vlast i nemojte da ocekujete povisicu dok se ne dokazete kao sposobni radnici, sto jos uvek niste. seli ste i naplacujete nam sve vise i vise a nista ne radite, prvo radite bolje, obezbedite nama vise pa cemo i mi moci da damo vise. Najgora stvar je sto ovaj narod trpi sve. Ne mozes da biras dal hoces da radis za 13 000 ili ne, nego ili radis za toliko ili ne radis uopste i ako se ti bunis, nacice se neko ko se nece buniti i ko ce raditi jer mora jer ce inace umreti od gladi ili biti izbacen na ulicu. ljudi nemaju sta da jedu i nemaju gde da zive ili zive bez struje, zive bez vode. a vi se zavalite u svoje kozne fotelje, brojite pare I OSUDJUJETE ONE KOJI NE PLACAJU AUTOBUSKU KARTU JER IM TE PARE TREBAJU DA KUPE POLA KILE PARADAJZA DANAS. dok se vi istim tim prevozom ni ne vozite jer imate sluzbena kola u kojima je temperatura uvek savrsena i sumnjam da su vam se ikad pokvarila na sred puta i da ste morali da idete peske a uzgred i ta kola su placena od nasih para i nasih poreza. imate drskosti da ovakve stvari pricate, da osudjujete one koji nemaju koji se svaki dan odricu necega samo da bi mogli da zive. osudjujete nekoga ko nema da jede jer vam ne placa bus plus. osudjujete one koji nemaju jer niste nikad osetili kako je to nemati i kako je to biti gladan. nemate osecaj kako je to kad nemas pare za stanarinu i kad drhtis svaki dan jer se plasis da ces ostati na ulici bez icega. oni koji imaju oni se busem ni ne voze, oni koji imaju a voze se oni i placaju jer im nije problem, a oni koji nemaju ne placaju ili placaju kad moraju jer moraju da stignu na posao, moraju da stignu kucama, moraju da stignu kod lekara i nemaju izbora nego da plate, ali to ne znaci da imaju da plate. jer karta stvarno kosta malo kad se uporedi s time da ces izgubiti posao i ostati bez icega ako je ne platis i ako ne stignes na posao na vreme zbog toga i dobijes otkaz. ali ta karta je nekome bila za hleb, za mleko koji danas nece jesti jer vam je platio bus plus jer je morao. to je stvarnost koja je iza onih koji vam ne placaju voznju autobusom, nije neodgovornost niti bezobrazluk kao sto vi to predstavljate. vec surovi uslovi zivota u ovoj drzavi, kad neko mora da bira da li ce stici na posao ili jesti hleb. i onda nam servirate pricu kako "nema besplatnog rucka", pricu koju mi znamo mnogo bolje i mnogo bukvalnije nego vi.

cones

mogao bi gsp da se udostoji da odrzava vozila, postavi cenu karte realnu stanju ekonomije i da raskine stete privatno-javne seme i semice koje nas kostaju (da, nas budzetske obveznike) milione evra. to se izgleda nece desiti u ovoj zemlji, samo sisaj ovce.

special image