Svako ko želi da koristi uslugu prestoničkog javnog prevoza moraće to i da plati, čvrsto su odlučili u upravi grada Beograda. Tako je sa današnjim danom Direkcija za javni gradski prevoz oformila je tim od 700 ljudi se pridružuje redovnim kontrolorima BusPlus sistema firme Apex.

Sa ovako ambicioznim brojem ljudi velike su šanse da se plan ispuni i "švercovanje", koje je u junu dostiglo čak do 50 odsto ukupnih vožnji, svede na minimum, ako i potpuno ne iskoreni.

Hiljadu kontrolora tako sad ima mesec i po dana "lagane voženje" da u letnjem proređenom saobraćaju stekne rutinu do septembarske vreve. S druge strane i građani koji se do sada nisu udostojili da plaćaju uslugu koju koriste, imaće vremena da se naviknu da "ne postoji besplatan ručak".

U to su počeli da se uveravaju i okoreli šverceri sa "zloglasnih" linija 16 (Karaburma2 - Pohorska) i 23 (Karaburma2 - Vidikovac) ili 95 (Borča – Naselje dr Ivan Ribar), gde je za dvadesetak dana pojačane kontrole broj "otkucanih" karata porastao ne za tri do deset odsto, što bi se smatralo ogromnim uspehom u sređenim evropskim sistemima, već tri do deset puta.

Tek ako, ili kada, sistem stvarne naplate zaživi Grad Beograd će znati koliko zaista para treba za javni gradski prevoz, za čije je održavanje od početka godine iz budžeta izdvojeno 65 miliona evra a do njenog kraja bi ta cifra mogla da naraste i do 150 miliona.