• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pola Srbije nema ispravna brojila

Izvor mondo.rs

Više od polovine domaćinstava dobija neispravne račune za električnu energiju. EPS godinama ne kontroliše strujomere. Bez žiga 1,8 miliona uređaja.

Svakom drugom domaćinstvu u Srbiji mesečni račun za električnu energiju stiže - pogrešno sračunat. Naime, utrošak struje meri se brojilima koja ne smeju da se koriste, jer njihova ispravnost nije potvrđena. Procene govore da upravo takvo brojilo, za koje se ne zna da li očitava manje ili više kilovata od potrošenih, ima 1,8 miliona domova u našoj zemlji.

Iako „Elektrodistribucija Srbije" ima obavezu da svakih 12 godina kontroliše ispravnost čitača utrošene električne energije, iz nadležne Direkcije za mere i dragocene metale objašnjavaju da se to u većini slučajeva ne čini.

"U vršenju metrološkog nadzora nad brojilima električne energije u upotrebi, u poslednje tri godine, pronašli smo da je oko 50 odsto brojila, od ukupno nadziranih, bilo bez važećeg državnog žiga ", rekla je za "Novosti" Lucija Dujović, pomoćnik direktora ove državne direkcije, koja posluje pri Ministarstvu finansija i privrede.

Tender koči zamenu

jedino rešenje za problem 1,8 miliona neispravnih uređaja koji „mere“ potrošnju struje, koje su iz „Elektrodistribucije Srbije“ predlagali prethodnih meseci, jeste da se u naredne tri-četiri godine svake godine zameni do 400.000 strujomera. Ipak, zbog obaranja tendera, EPS već dugi niz godina uspeva da zameni samo minoran broj brojila.

"Ona po zakonu ne bi smela da se upotrebljavaju.

Iz Direkcije dodaju da samo brojilo sa važećim žigom može da daje pouzdane rezultate merenja, na osnovu kojih se vrši naplata utrošene električne energije.

"Za redovno overavanje brojila električne energije odgovoran je EPS, koji je i vlasnik brojila, a ne korisnici ovih čitača, odnosno građani", kaže Dujović.

Pri kontroli inspektora Direkcije zatečeni su merači koji su overeni poslednji put 1991. godine, a i ranije. Jedan broj uređaja imao je potreban državni žig, a uopšte nije radio!

Prema rečima Petra Bogosavljevića, predsednika Pokreta potrošača Srbije, neispravna brojila direktno ugrožavaju prava potrošača, jer oni nikada nemaju jasnu računicu koliko treba da plate za potrošene kilovate.

"Obaveza je nadležnog javnog preduzeća da brojila menja ili popravlja, i oni su za to uvek imali predviđen budžet . Ipak, kako su ulazili u druge dugove, prebacivali su sredstva za ostale obaveze i brojila nisu menjali. Veliki je problem i što ovako imamo neispravne ekonomske odnose. Neki građani plaćaju manje, a neki više. Kako sva potrošena struja mora da se naplati, potrošači kojima merač očita tuđe kilovate, primorani su da plaćaju za drugoga", objasnio je za "Novosti" Bogosavljević.

Tagovi

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dostamije

O da,tako moj dragi direktor placa neku sicu od 900 din. svakog meseca dok je nama struja 8.000 din! Nit se grejemo na strujju,niti imamo puno aparata,... On tako vec vise od godinu dana,tek mu sad zamenili aparat,a nama dolaze da iskljucuju struju svakog meseca pre roka za uplatu.Dosta mi je svega,jedva cekam da pobegnem odavde,pre nego sto postanem puna mrznje.

Zoran.R

U ovoj drzavi svi naplacuju vise,niko manje,u to smo sigurni

Kadlec

Potrosaci koji imaju stara,analogna brojila, mogu biti mirni. Ako nisu manipulisali na brojilu, magnetom, brojila mogu da mere samo manje. Tajo da je na gubitku samo EPS.

special image