"Kradu svi. Jedan deo naših železničara krade u saradnji sa nekim spoljnim momcima, kradu oni spolja, krade se sve od pragova, šrafova, šina, delova šina, vagona, goriva i ostalog i mi smo stvarno u vrlo nezavidnoj poziciji", rekao je generalni direktor Železnice Srbije (ŽS) Dragoljub Smonović i dodao da danas da krađe na prugama i u drugim delovima tog preduzeća iznose mesečnu zaradu zaposlenih što je oko 1,3 milijarde dinara.

On je ocenio i da je od ljudi koji obezbeđuju železnicu veća šteta nego korist.

"Ali i na tome radimo, kako da podignemo nivo čuvanja naše imovine, jednu mesečnu zaradu radnika, koja je oko 1,2 ili 1,3 milijarde, gubimo na krađama i to je nedopustivo", rekao je Simonović prilikom posete gradilištu pruge Gilje - Ćuprija povodom Dana železničara Srbije.

On je napomenuo da uz direktnu nastaje i indirektna šteta, jer krađa delova koji regulišu brzinu saobraćaja utiče na to da vozovi kasne. "A, onda kažu, železničari su krivi. Mi ne kasnimo zbog naše nesposobnosti, zbog krađa uređaji pucaju i sve stane", objasnio je Simonović.

Nisu krivi železničari za mnogo šta, ali ćemo i to pitanje rešiti, zajedno sa organima bezbednosti i pravosuđa. Sami ne možemo, nemamo izbora i na znamo kako da stanemo na put krađama, ukazao je direktor.

"Država mora da odradi svoj deo posla, zakonski, da se ubrzaju postupci i presude za takva dela, a ne da nam sudstvo oslobodi lopova koga naš železničar uhvati da krade, posle dve godine, jer nema dokaza", rekao je Simonović.

On je zaključio da se mnogo šta mora menjati u društvu, da u železnici ne beže ni od svoje odgovornosti, uz ocenu i da se ipak manje krade nego ranije.