Oko 70 odsto gradjana Srbije ni jednom u godini dana nije bilo u pozorištu, a 60 odsto ni na kakvom koncertu, dok više od polovine nije otišlo ni u bioskop, pokazali su rezultati istraživanja na uzorku od 1.364 ispitanika.

Nijednu knjigu za potrebe usavršavanja na poslu nije pročitalo 80 odsto gradjana, a 45 procenata nije pročitalo nijednu knjigu za sopstveno zadovoljstvo, pokazuju rezultati sociologa Predraga Cvetičanina o kulturnim potrebama, navikama i ukusu gradjana.

Većina gradjana mesečno troši na kulturu oko 1.000 dinara.

Omiljene aktivnosti gradjana u slobodnom vremenu su one koje se obavljaju u privatnoj sferi i koje su besplatne.

Gradjani Srbije najviše vole da slobodno vreme koriste za odlaske u šetnju, razgovore s prijateljima, gledanje televizije i okupljanja na porodičnim proslavama, a mrske su im posete galerijama, muzejima i koncertima klasične muzike.

Muškarci dokolici prekraćuju bavljenjem sportom, lovom, ribolovom i odlaskom u kafanu, a žene gajenjem cveća i uredjenjem stana.

Žene pribegavaju elitnim aktivnostima - čitanju knjiga i slušanju klasične muzike, a muškarci vole džez i rokenrol.

Mladi, uzrasta od 18 do 30 godina, izrazili su sklonost ka diskotekama, klubovima i bioskopu.

"Mrzitelji umetnosti" su pretežno muškarci, uglavnom sa završenom srednjom školom, a mnogi od njih su nezaposleni ili u penziji i žive u selima Srbije ili u gradovima sa manje od 100.000 stanovnika.

U grupi pod nazivom "narodnjaci" našle su se, uglavnom, žene (62 odsto), koje su izdržavane i to iz Šumadije, Pomoravlja, južne i istočne Srbije i Vojvodine i one ne vole klasičnu muziku, slušanje džeza i roka, a mrsko im je i bavljenje umetnošću.

Žene dominiraju i u grupi ljubitelja umetnosti - "antinarodnjaka" i one su prosečno stare 41 godinu, visoko obrazovane, a vole da čitaju knjige i idu u pozorište.

Cvetičanin ističe da finansijske mogućnosti gradjana nemaju presudnu ulogu u oblikovanju kulturnih potreba.

(Tanjug)