Brod, komandno mesto Rečne flotile, generalno je remontovan i modifikovan, pa će tako modernizovan moći da se pouzdano i ekonomično koristi narednih 25 do 30 godina.

"Mnogi se pitaju čemu služi i šta će Srbiji rečna flota dok ne čuju da mi imamo 1.600 kilometra plovnog puta", rekao je za agenciji Beta ministar Rodić i najavio "ozbiljna ulaganja u sve kapacitete Vojske Srbije".

Plovidba do Beograda predstavljala je poslednju fazu verifikacionogispitivanja broda pre nego što će zvanično ući u redovnu upotrebu posle četvorogodišnjeg remonta.

U opremanje broda je uloženo oko pet i po miliona evra čime je njegov životni vek produžen za više od 30 godina, a na komandnom brodu je uveden novi navigacioni sistem kojim je poboljšana bezbednost plovidbe noću i uslovima smanjene vidiljivosti.

"Kozara" je danas prvi vojni brod u regionu sa ugrađenom dizel - električnom propulzijom, koja omogućava miran, gotovo bešuman i ekonomičan rad, a opštem utisku moćnog plovila doprinose i savremeni navigacioni sistem, koji značajno povećava bezbednost i omogućava polovidbu po magli i noću uz efikasno otkrivanje ciljeva.

Remont "Kozare", čija dva dizel - električna agregata, u ekonomičnom režimu korišćenja, troše oko 70 litara evrodizela, koštao je 249,5 miliona dinara, što je gotovo pet puta manje od cene novog broda ovih karakteristika.