"Mnogi se pitaju čemu služi i šta će Srbiji rečna flota dok ne čuju da mi imamo 1.600 kilometra plovnog puta", rekao je za agenciji Beta ministar Rodić i najavio "ozbiljna ulaganja u sve kapacitete Vojske Srbije".
Plovidba do Beograda predstavljala je poslednju fazu verifikacionogispitivanja broda pre nego što će zvanično ući u redovnu upotrebu posle četvorogodišnjeg remonta.
U opremanje broda je uloženo oko pet i po miliona evra čime je njegov životni vek produžen za više od 30 godina, a na komandnom brodu je uveden novi navigacioni sistem kojim je poboljšana bezbednost plovidbe noću i uslovima smanjene vidiljivosti.
"Kozara" je danas prvi vojni brod u regionu sa ugrađenom dizel - električnom propulzijom, koja omogućava miran, gotovo bešuman i ekonomičan rad, a opštem utisku moćnog plovila doprinose i savremeni navigacioni sistem, koji značajno povećava bezbednost i omogućava polovidbu po magli i noću uz efikasno otkrivanje ciljeva.
Remont "Kozare", čija dva dizel - električna agregata, u ekonomičnom režimu korišćenja, troše oko 70 litara evrodizela, koštao je 249,5 miliona dinara, što je gotovo pet puta manje od cene novog broda ovih karakteristika.
"Šta kada Pešić ode, a povuku se Jokić, Bogdanović i Micić?": Nebojša Čović se plaši da uskoro neće biti dobro
Srbija više nema majstora kakav je bio Zvezdin Cune! Tragedija zauvek zaustavila novog Genija, svaki Božić zato boli
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Partizan bez trojice putuju u Atinu: Obradović svestan kakav doček čeka crno-bele posle 91:73
Prepoznajete li našu pevačicu sa slike? O njenoj emotivnoj objavi na Božić dugo će se pričati, rasplakala mnoge