Pravilnik o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na javnoj površini koji je doneo bivši gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Ustavni sud je utvrdio da gradonačelnik Beograda nije bio ovlašćen za donošenje osporenog Pravilnika u delu kojim je tim pravilnikom na opšti način uredio pitanja u vezi sa postavljanjem bašta na teritoriji glavnog grada jer je za to nadležna isključivo gradska skupština, navodi se u odluci suda koja je objavljena u Službenom glasniku.

Osporeni Pravilnik prestao je da važi 30. oktobra 2013. odnosno danom objavljivanja u Službenom glasniku.

S obzirom na utvrđenu neustavnost i nezakonitost osporenog Pravilnika sa aspekta ovlašćenja gradonačelnika da svojim aktom uredi opšte uslove za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta, kao i sadržinu zahteva i tehničke dokumentacije koja se podnosi uz zahtev za postavljanje bašti na teritoriji grada Beograda, Ustavni sud se nije upuštao u ocenu ustavnosti i zakonitosti njegove sadržine, odnosno osporenih odredaba članova 41, 41a i 43. Pravilnika, napominje se u odluci.

Tokom sprovedenog postupka Ustavni sud je zaključio da je gradonačelnik grada Beograda bio ovlašćen da Pravilnikom utvrdi veličinu i izgled bašta, kao i druge uslove za postavljanje bašta i bližu sadržinu zahteva i dokumentacije koja se podnosi uz zahtev za njihovo postavljanje, ali samo na način kojim se izvršavaju odredbe Odluke Skupstine grada Beograda.

Samo odlukom gradske skupštine se prema oceni Ustavnog suda "izvorno, na opšti način mogu regulisati pitanja postavljanja privremenih objekata na teritoriji grada Beograda, uključujući i bašte".

Medutim, uvidom u sadrzinu osporenog Pravilnika, Ustavni sud je utvrdio da on u preteznom delu sadrzi norme koje na opšti način uređuju uslove za postavljanje bašta, što ga čini opštim pravnim aktom, a ne aktom donetim u izvršavanju Odluke Skupštine grada Beograda.