Ideja o izgradnji želeničko-drumskog mosta između Bačke Palanke i Čelareva sa bačke, a Neština i Suseka sa sresmke strane stara je četvrt veka, a prvi idejni projekat odavno je urađujen, kao i neka stručna ispitivanja.
Međutim, ova priča je aktuelizovana ulaskom Hrvatske u EU, a tada je, odnosno početkom ove godine značajno pooštren režim prelaska preko postojećeg dunavskog mosta koji neposredno povezuje Bačku Palanku i Ilok u Hrvatskoj.
Bačkopalanačka Skupština opštine podnela je inicijativu Vladi Republike Srbije o izgradnji novog mosta preko Dunava i to nekoliko kilometara nizvodno od postojećeg koji pripada pola Srbiji, a pola Hrvatskoj i koji bukvalno predstavlja tvrdu državnu granicu sa carinskim prelazima.
Palančani podsećaju da je novi most predviđen i planskim dokumentima AP Vojvodine, a da bi predstavljao najbolju vezu Bačke i Srema, ali i vezu sa Republikom Srpskom.
Saobraćaj bi se odvijao mnogo brže, bez crinskih kontrola za sve, a posebno bi se ubrzao protok ljudi i roba koji sada moraju da tranzitno prolaze par kilometara kroz Hrvatsku, a nekada gube i po nekoliko sati.
Svakako da se ideja o novom mostu preko Dunava ne može brzo realizovati, jer nadležni kažu da samo za projektnu dokumentaciju treba čitava godina. Normalno, da će se kasnije postaviti i problem novca, jer ni jedna ćuprija preko
Dunava nije jeftina posebno za nas u Srbiji koji smo pored višegodišnje svetske ekonomske krize zahvaćeni decinojskom domaćom ekonomskom i svakom drugom krizom, pa je i most preko potoka krupna investicija.
Palanačani, između ostalog, a čuje se među dobro upućenima za realizaciju ove ideje, lobiraju i kod komšijskih opština u Bačkoj i Sremu. Odbacuju tvrdnju da bi se novi most gradio samo zbog komunikacijskih problema meštana Neština i Vizića, dva sela koja administrativno pripadaju Bačkopalanačkoj opštini, a geografski su u Sremu.
Novim mostom bi se rešio i njihov problem, ali most se nikako ne bi gradio samo zbog njih već zbog dobrobiti svih. S druge strane čuju se i oni koji prozivaju državni vrh Srbije, ali i Hrvatske, jer vele da bi se komunikacijski problem preko postojećeg dunavskog mosta mogao rešiti sa dva parafa Beograda i Zagreba ako stvarno žele dobre komšijske odnose o kojima i jedni i drugi javno puno pričaju.
Postojeći most preko Dunava zamišljen je da spaja Bačku Palanku i Ilok, odnosno Srbiju i Hrvatsku, a pušten je u upotrebu 1974. godine, ali po mnogima predstavlja "prokletu ćupriju" koja više razdvaja nego što povezuje. S obzirom da je most svojevremeno građen sredstvima Bačkopalanačke i Vukovarske opštine, kao i uz učešće nekih firmi putne privrede odmah je počela naplata mostarine.
Kada je ukinuta u njegove stubove su udarale barže i brodvi, pomerali ga, a izmenjena matica reke ispirala je dno oko jednog stuba pa su radili kesonci. Potom je došao raspad SFRJ...
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte