Statistički značajno poboljšanje na godišnjem nivou u Srbiji je zabeleženo u oblasti matematičke i čitalačke pismenosti, navodi se u izveštaju PISA 2012.

Srbija je među zemljama koje su smanjile udeo đaka sa lošim rezultatima u čitanju i taj trened se beleži od PISA 2006.

S druge strane, Srbija sa 449 poena i dalje za 45 poena zaostaje za prosekom OECD zemalja u oblasti matematike, dok je taj zaostatak nešto veći u oblasti čitanja i pismenost.

Srbija je i dalje iza većine zemalja EU. Iza nje su Rumunija i Bugarska, kao i Crna Gora i Albanija, dok je Hrvatska ispred.

Najbolje rezultate ostvarili su učenici iz istočnoazijskih zemalja - iz Šangaja, sa 613 poena, zatim slede srednjoškolci iz Singapura, Hongkonga, Tajpeha i Koreje, dok su najlošija postignuća pokazali učenici iz Perua.

PISA testiranje obuhvata razumevanje pročitanog, matematičku i naučnu pismenost i organizuje se svake treće godine.

Ovim povodom danas se u zgradi Vlade održava konferencija za medije na kojoj će govoriti ministar prosvete Tomislav Jovanović, pomoćnik ministra Ljubiša Antonijević i nacionalna koordinatorka PISA  Dragica Pavlović Babić.

Međunarodni program procene učeničkih postignuća PISA (Programme for Inte rnational Student Ašešment) utvrđuje u kojoj meri su učenici koji završavaju period opšteg obrazovanja, uzrasta 15 godina, usvojili znanja i veštine neophodne za nastavak školovanja da bi bili uspešni u profesionalnom i ličnom životu.

Od učenika se ne očekuje samo da mogu da reprodukuju stečena znanja, već i da ih primene u različitim, relevantnim vanškolskim situacijama.

Postignuće se procenjuje u oblasti čitalačke, matematičke i prirodno-naučne pismenosti. Realizuje se u organizaciji OECD-a od 1997. godine.

Testiranja učenika organizuju se svake treće godine, a do sada su naši učenici imali ispodprosečne rezultate.