"U proseku između 40 i 50 poena na skali nam nedostaje da bi bili na nivou evropskog proseka, a napredujemo za 3,4 ili 5 poena", rekla je Pavlović Babić.
Ona je naglasila da se nikako ne može oceniti da je malo ono što deca uče u školi, već da su nastavni programi obimni, da se učenici suočavaju sa gradivom koje je prenatrpano različitim činjenicama i koje nije međusobno povezano.
"To je gradivo koje nije prijemčivo, sa kojim ne znate šta ćete. Nedostaje mu funkcionalni aspekt - primena", rekla je ona.
Pavlović Babić je naglasila da bi se stanje popravilo neophodne su korekcije u sistemu obrazovanja, odnosno da se način rada, gradivo, rad u učionici prilagodi i promeni.
"Važno da svaka odluka bude definisana na najvišem nivou sistema u zakonima i strategijama, a onda da se kroz obuke nastavnika spusti u učionice. Da se nastavnici obuče, da im se da sloboda i odgovornost za rezultate", navela je kordinatorka PISA testiranja.
Ona je dodala da rezultati PISA testiranja treba da koriste obrazovnom sistemu da vidi gde je i da se unapredi ono što nije funkcionalno u suprotnom ukoliko se rezultati ne iskoriste na taj način, kako kaže, obrazovanje nema dobit od PISA testiranja i investiija je neisplativa.
Rezultati četvrtog ciklusa PISA testiranja sprovedenog u Srbiji 2012. pokazali su da prosečno, 40 odsto đaka u Srbiji funkcionalno je nepismeno u matematici, a oko 33 odsto njih pokazuje niska postignuća iz čitalačke pismenosti.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!