• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da stignemo Evropu na PISA trebaće nam 15 godina?

Izvor Tanjug

Sa (pre)malim pomakom na poslednjem PISA testiranju još smo daleko od evropskog proseka i neophodna je korekcija obrazovnog sistema kako bi se stanje popravilo, kaže koordinatorka Dragica Pavlović Babić.

Koordinatorka PISA testiranja u Srbiji Babić je na RTS-u rekla da kada se uporedi koliki je napredak ostvaren u odnosu na prethodne cikluse a koliki nas jaz deli do prosečnog postignuća, onda vidimo da je potrebno da ubrzamo tempo.

"U proseku između 40 i 50 poena na skali nam nedostaje da bi bili na nivou evropskog proseka, a napredujemo za 3,4 ili 5 poena", rekla je Pavlović Babić.

Ona je naglasila da se nikako ne može oceniti da je malo ono što deca uče u školi, već da su nastavni programi obimni, da se učenici suočavaju sa gradivom koje je prenatrpano različitim činjenicama i koje nije međusobno povezano.

"To je gradivo koje nije prijemčivo, sa kojim ne znate šta ćete. Nedostaje mu funkcionalni aspekt - primena", rekla je ona.

Pavlović Babić je naglasila da bi se stanje popravilo neophodne su korekcije u sistemu obrazovanja, odnosno da se način rada, gradivo, rad u učionici prilagodi i promeni.

"Važno da svaka odluka bude definisana na najvišem nivou sistema u zakonima i strategijama, a onda da se kroz obuke nastavnika spusti u učionice. Da se nastavnici obuče, da im se da sloboda i odgovornost za rezultate", navela je kordinatorka PISA testiranja.

Ona je dodala da rezultati PISA testiranja treba da koriste obrazovnom sistemu da vidi gde je i da se unapredi ono što nije funkcionalno u suprotnom ukoliko se rezultati ne iskoriste na taj način, kako kaže, obrazovanje nema dobit od PISA testiranja i investiija je neisplativa.

Rezultati četvrtog ciklusa PISA testiranja sprovedenog u Srbiji  2012. pokazali su da prosečno, 40 odsto đaka u Srbiji funkcionalno je nepismeno u matematici, a oko 33 odsto njih pokazuje niska postignuća iz čitalačke pismenosti.

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

xy

Pa kad šalju najlošije učenike na to PISA testiranje ,rezultati moraju biti ovakvi.

Nikola

Ja ne znam o cemu se radi u tom pisa testu,u cemu su to pametniji ti koji ne znaju koja se drzava gde nalazi,koji se grad u kojoj drzavi nalazi i slicne stvari,a po meni to je osnovna kultura,o istoriji kako je ne znaju da i ne pricama...mada kad malo bolje razmislim i nase devojke su takve,momci znaju sve o tome,ali devojke pojma nemaju,uglavnom znaju koji su glavni gradovi italije i francuske,a ostalo...

Sremac

Uh...tema je odlična, a ti testovi nemam komentara. Ko sve radi u prosveti, da ne pričamo. Uzgred to zanimanje uopšte nije cenjeno, čak i samo društvo o tome na glas govori. A tek fakulteti, samo ako niste upisali nećete dobiti diplomu, nema razlike da l je to medicina ili Dif, državni, il' privatni!

special image