Istraživanje je sprovedeno u oktobru i novembru u okviru kampanje za medijsku pismenost koju sprovodi Medijska koalicija uz finansijsku pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj, a na osnovu odgovora 2.453 učenika srednjih škola utvrđeno je da mladi tog uzrasta predominantno smatraju da prepoznaju manipulaciju i da mediji utiču na način razmišljanja drugih u njihovoj okolini, ali da su oni sami na taj uticaj imuni.

Čak 79 odsto tvrdi da ne gledaju rijaliti programe, ukupni uticaj medija na ljude ocenjuju kao relativno mali, a najuticajniji među  medijima za njih su Internet, društvene mreže i televizija.

Mladi takođe u velikom procentu primećuju negativan uticaj medija na mlade, posebno pridavanjem pažnje "starletama", ali i negoduju zbog načina na koji su predstavljeni u medijima, jer se akcenat stavlja na incidentne pojave, a ne na pozitivne primere.

U okviru projekta "Moć medija i mladi" danas je održana i tribina na kojoj su u razgovoru sa učenicima razmatrani rezultati ovog istraživanja, a državna sekretarka u Ministarstvu kulture i informisanja Gordana Predić je tom prilikom upozorila na veoma nizak nivo medijske pismenosti u Srbiji, zbog čega je, kako je objasnila, potreba za medijskim opismenjavanjem postala integralni deo Medijske strategije.

Ministarstvo kulture i informisanja je zato, kako je rekla,  insistiralo, dajući mišljenje o nacrtima zakona kojima se reguliše obrazovanje odraslih i omladine, da se medijska pismenost uvrsti u obrazovne programe.

"Sa vama je najlakše manipusati, jer nemate široka saznanja o mnogim stvarima, ali može se manipulisati i starijima koji imaju dovoljno iskustva, ali nisu dovoljno obavešteni o nekim stvarima, zbog toga nam je neophodna dogradnja medijske pismenosti", rekla je Predić.

I potpredsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije Dragan Janjić rekao je učenicima beogradskih srednjih škola da je važno da kao mladi nauče što više o medijima i shvate da postoji njihova manipulativna strana, posebno u Srbiji gde medijska scena ne može da se pohvali uređenošću.