• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Italijani na pruzi Gilje-Paraćin jači od zime

Izvor Tanjug

Radnici italijanskog građevinskog konzorcijuma "Armatori Feroviari", uprkos hladnoći, ne prekidaju radove na izgradnji nove deonice dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10, i u celosti poštuju rokove.

"Radovi su u poodmakloj fazi", izjavio je danas Tanjugu odgovorni izvođač radova Željko P. Marković, napominjući da je 80 odsto radova završeno na nasipanju trase a ugrađeno je preko 400.000 kubika materijala.

Reč je o deonici od 10,5 kilometara pruge, za brzine voza od 160 kilomatara na sat naviše, koja treba da bude završena do 2.aprila 2014. godine, a košta 16,2 milona evra. Radovi su počeli u februaru ove godine, investitor je Javno preduzeće Železnice Srbije, a sredstva su iz kredita Evropske investicione banke.

Na većini deonice je urađen prelazni i završni sloj i oko dva kilometra je spremno za ugrađivanje tucanika, prvog elementa na izgradnji gornjeg sloja trase, dodaje Marković.

U stanici Chuprija je, prema njegovim rečima, napravljena privremena veza ka Paraćinu, gde je istovaren prvi transport šina od italijanskog proizvođača "Lukini" a sledeća isporuka se očekuje oko 15. januara.

Krajem februara bi trebalo da se montira i privremena veza u stajalištu Gilje gde se očekuje treći tovar šina za deo pruge od tog mesta do mosta na Velikoj Moravi. Na tom delu trase je, inače, već uređena devijacija regionalnog puta i prvi sloj asfalta u dužini od preko 700 metara, širine 7,8 metara, a postavljeni su i ivičnjaci.

Završeno je i oko 20 objekata na deonici dvokolosečne pruge, uključujći i najveći objekat, nadvožnjak u Mijatovcu, a u toku je izrada pešačkih staza.

U samom Gilju urađeni su peronski zidovi sa obe strane, sada se radi na drenaži i pristupnim saobraćajnicama, a u planu je i izrada parking mesta.

"Na delu trase od Gilja do mosta na Velikoj Moravi zvaršeno je 90 odsto nasipa za
dvokolosečnu prugu", kazao je Marković, i na tom delu stručnjaci "Simensa" sada postavljaju kontaktnu električnu mrežu.

Očekuje se da će deo trase od Gilja do mosta na Velikoj Moravi biti završen u toku januara.

Prema njegovim rečima, poodmakli su i radovi od mosta na Moravi do Parcahina, gde su urađeni temelji za stubove električne kontaktne mreže gde se završava priprema pristupnih puteva za dovoz tucanika na trasu.

Oko dva kilometra trase je spremno za kontrolu nadzornog organa koji treba da da odobrenje za ugradnju tucanika, a to bi, kako kaže Marković, moglo da počne ove nedelje.

Sagovornik Tanjuga dodaje da će ovog meseca početi montaža pragova na jednokolosečnoj pruzi Ćuprija - Paraćin, a krajem januara na dvokolosečnoj a do kraja meseca biće završen i nadvožnjak u Mijatovcu.

"Zima čini svoje, kratak dan skraćuje radno vreme, niska temperatura pravi probleme i ljudima i mehanizaciji, kao i materijalu koji se ugrađuje. Zbog svega toga radi se četiri do pet sati dnevno, što i nama i koperantima objektivno iziskuje dodatne poslove", rekao je Marković.

Na poslu je angažovano dnevno od 150 do 200 ljudi, srpske firme i srpski materijal,
stručnjaci Telekoma, Elektrodistribicije, geolozi Zavoda za zaštitu spomenika kulture,
demineri...

Ugovor o izgradnji pruge, Železnice Srbije i italijanski konzorcijum potpisali su 2.jula prošle godine u Beogradu.

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dusan

Kakvi, bre, Italijani? Pa ovo rade samo Srbi, a Italijani uzimaju kajmak, jer je takav tender bio raspisan. Godinama srpske firme ne mogu da ispune uslove tendera, pa su samo podizvodjaci!

special image