• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Protestovali taksisti u Beogradu

Izvor mondo.rs

Veliki broj taksista održao je protest u Beogradu. U koloni od hale Pionir stigli do Skupštine grada i znatno usporili saobraćaj u gradu.

 Protestovali taksisti u Beogradu Izvor: MONDO Sivački Goran

"Dosta je više, nećemo da čekamo! Neka grad radi svoj posao", kaže za MONDO Aleksandar Bijelić iz Žutog taksija, jedan od organizatora protesta.

"Državni organi ne sprovode zakonsku regulativu i ne kažnjavaju firme i pojedince koje daju popust, divlje taksiste. Mnoge kolege nisu vraćene u reprogram", objašnjava Bijelić i dodaje da u gradu nema dovoljno taksi stajališta, a komunalci ih kažnjavaju kada stoje van obeleženog mesta.

"Ne očekujemo da nas neko primi, već da grad sprovodi zakonske regulative", rekao je Bijelić i dodao da se broj taski vozila svih udruženja koji učestvuju u protestu stalno povećavao, pa nije mogao da proceni koliko je vozila učestvovalo u protestu, dok mediji javljaju da ih je bilo ko 150.

Bijelić se ipak sastao sa predsednikom Privremenog organa Beograda Sinišom Malim.

Posle sastanka izjavio je za Tanjug da je sa Sinišom Malim dogovoreno da se naredni sastanak održi 24. februara i da se analiziraju rezultati inspekcije o delovanju divljih taksista.

"Suština je da se zabrani rad onih, koji dolaze sa drugih teritorija u Beograd, da se sankcionisu divlji taksisti, oni koji daju popuste i oni koji ne rade ispravno na aerodromu", rekao je Bijelić.

Bijelić je istakao da taksisti od države traže da im omogući da nastave da plaćaju svoje obaveze i da su se na protestu okupili predstavnici svih taksi asocijacija u Beogradu.

"Nećemo ugrožavati saobraćaj, bićemo strpljivi još 10 dana. Posle toga pravimo presek i dogovorićemo šta ćemo da uradimo. Nas ne interesuje politika", rekao je Bijelić i najavio razgovore predstavnika taksista u Ministarstvu finansija Srbije.

Predsednik privremenog organa Siniša Mali izjavio je danas da su problemi sa kojima se suočavaju taksi udruženja nagomilavani godinama i da je grad Beograd rešen da krene sa njihovim rešavanjem.

"Problemi su nagomilavani 20 ili 30 godina i nisu rešavani na vreme. Naš stav je da počnemo da rešavamo jedan po jedan", rekao je Mali na konferenciji za novinare u Skupštini grada, posle sastanka sa predstavnicima taksi udruženja koji su ranije danas protestovali u centralnim ulicama.

Kako je naveo, u vrlo kratkom vremenskom periodu biće vidljivi "konkretni rezultati".

Mali je naveo da je reč, pre svega, o tri problema koja se tiču funkcionisanja taksi udruženja koji broje oko 7.000 članova.

Na prvom mestu, tu je pitanje takozvanih divljih taksista, a zatim nemogućnost da taksisti izmire svoje poreske obaveze.

"U vezi sa njihovim poreskim obavezama, predstavnicima taksi udruženja za danas je organizovan sastanak sa ministrom finansija", preneo je Mali.

Treći problem tiče se pravilnika o taksi saobraćaju i njegovim izmenama kako bi se izašlo u susret zahtevima taksi udruženja.

Mali je objasnio da se to odnosi na pitanje da li taksisti, po zakonu, imaju pravo da daju popuste na vožnju.

"Očigledno nemaju. Neki taksisti daju popuste, to pitanje je više za inspekciju i gledaćemo da u narednom periodu poštrimo rad inspekcijskih službi kako bi se takve stvari izbegle", naveo je on.

Vezano za problem "divljih" takista na aerodromu "Nikola Tesla", Mali je rekao da su već vidljivi rezultati nedavno formiranog akcionog tima za taj problem, a ogleda se u smanjenju njihovog broja.

"Nadam se da ćemo kroz promenu Pravilnika (o regulisanju taksi prevoza na aerodromu) u potpunosti onemogućiti njihov rad na aerodromu", rekao je Mali.

Direktor Direkcije za javni prevoz Uglješa Mitrović, koji je i član tog tima, nadovezao se da je Pravilnik već pripremljen, a da bi sledeće sedmice trebalo da ga usvoji Privremeno veće nakon čega kreće njegova primena.

"Problem ne može da se reši preko noći, ali učinićemo sve da, kroz sistemska rešenja i mere na terenu, inspekcija i komunalna policija preuzmu najveću ulogu", rekao je Mitrović i dodao je problem taksi prevoza u gradu "klasičan primer da niko pre toga nije hteo ništa da radi".

Kako je istakao, "problem aerodroma još nije gotov, ali posle usvajanja Pravilnika videće se rezultati".

On je najavio i izmene cene vožnje sa aerodroma jer, kako kaže, nije dobro rešenje da cena od 1.800 dinara bude ista za sve delove grada, i da će se zato primenjivati tarifiranje po zonama.

"Problemi postoje još od vremena kada je gradonačelnik Beograda bio Nenad Bogdanović, kada je rađena studija izvodljivosti taksi delatnosti. Studija je pokazala da Beogradu treba maksimum 3.500 taksi vozila, pristali smo na 4.500, a sada nas ima 8.700. Divljake ni ne računam. Stajališta u gradu ima 1.300-1.400, svaki dan nam pišu kazne za stajanje van taksi stajališta, koje uredno moramo da plaćamo", kaže za MONDO Miodrag Backović iz Beoradio taksija i dodaje da postoje i udruženja koja voze sa popustima, što je protiv zakona.

Prema rečima Biejlića, ideja taksista nije da blokira grad, već da skrene pažnju gradskih vlasti na nagomilane probleme sa kojima se sreću taksisti.

Ipak, saobraćaj se u centralnim gradskim ulicama u vreme protesta odvijao se otežano.

U protestu su učestvovali taksisti Čukaričkog taksija, Beo taksija, Alfa taksija, Luks, Žutog taksija...

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

goran TX

e ovako!komentarisete materiju u koju niste upuceni.ja kao regularan taksista ne definisem svoju cenu vec je grad regulise itd.u selima u kafani je pivo 70 din a u klubovima u BG po 370 i sta sad!da se sami taksisti pitaju verovatno bi cene bile nize i pristupacnije al kako kad grad i drzava nisu hteli ni akcize na gorivo da se odreknu i to bi automatski bilo u korist gradjana.svaka firma je oslobodjena PDVa na repromaterijal,alat delove itd a mi taksisti jok i kad se sve svede na kraju meseca nismo zadovoljni mi a niste ni vi.kada bi se grad pozabavio malo vise taxi sluzbom verovatno bi svi mi grupno bili zadovoljniji.a o divljacima da ne pricam,pa to su ti na koje kukate a oslovljavate ih kao taksiste.ajd tako 747

goran TX

e ovako!komentarisete materiju u koju niste upuceni.ja kao regularan taksista ne definisem svoju cenu vec je grad regulise itd.u selima u kafani je pivo 70 din a u klubovima u BG po 370 i sta sad!da se sami taksisti pitaju verovatno bi cene bile nize i pristupacnije al kako kad grad i drzava nisu hteli ni akcize na gorivo da se odreknu i to bi automatski bilo u korist gradjana.svaka firma je oslobodjena PDVa na repromaterijal,alat delove itd a mi taksisti jok i kad se sve svede na kraju meseca nismo zadovoljni mi a niste ni vi.kada bi se grad pozabavio malo vise taxi sluzbom verovatno bi svi mi grupno bili zadovoljniji.a o divljacima da ne pricam,pa to su ti na koje kukate a oslovljavate ih kao taksiste.ajd tako 747

Musterija

Slazem se sa tim da treba oterati one divljake sa aerodroma (divljaci u svakom smislu), ali da se zabrani da neko da popust ne. Neka mi taxisti objasne kako taxisti u Kragujevcu mogu da plate porez i ostale dazbine, a start cena im je duplo manja??? Malo su preterali sa cenama. Vise bi zaradili da spuste cenu i da se fokusiraju na kolicinu tj broj voznji nego na cenu.

special image