Ekipa lista ekskluzivno je prisustvovala "prvoj vožnji" ovog autobusa po krugu fabrike, koji je posle završetka farbanja prevezen na poslednji, finalni punkt gde će biti ugrađena stakla i sedišta.
"Od kada je 13. januara ove godine stigla šasija, radimo danonoćno i uspeli smo da u željenom roku sve uradimo", ponosan je na svoje radnike i saradnike generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.
Ovaj autobus, kaže za "Novosti" prvi čovek zemunske fabrike u restrukturiranju, sa većinskim kapitalom države, plod je poslovno-tehničke saradnje "Ikarbusa" i "Mercedesa".
"Mercedes ulaže tehnologiju i znanje, školovaće nam kadrove u svom nastavnom centru, kontrolisaće kvalitet izrade, ali i ukupno poslovanje fabrike", kaže Vićentić koji najavljuje potpisivanje ugovora sa "Mercedesom" sredinom meseca.
Od tog ugovora se očekuje da "Ikarbus" postane jedan od dvadeset "bodibildera" nemačkog giganta i da tako stekne pravo da na haubu svojih proizvoda stavi "Mercedesov" znak.
Čuvena "srebrna zvezda" blistaće na novom autobusu koji je prefarban u sivometalik boju, sa crnim aplikacijama.
"Na prednjoj maski i volanu, biće znak "Mercedesa" jer su posle sve tri dosadašnje kontrole, koje su izvršili Nemci, bili veoma zadovoljni", kaže tehnički direktor "Ikarbusa" Petar Baltić.
Samohodna šasija "Mercedesa" proizvodi se u Španiji u fabrici "Evrobus" u Samanu, pored Bilbaoa. Na njoj su montirani motor, menjač i točkovi. Šasija koja je isporučena bila je duga 7,3 metra ali su je, za naše potrebe, prepravili majstori "Ikarbusa" na željenih 12 metara, kolika je i dužina autobusa.
Autobus je do srednjih vrata niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen u skladu sa najsavremenijim trendovima za ovakvu vrstu autobusa. Na prednjim vratima je platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Kompletna nadogradnja je osmišljena u "Ikarbusu", a tačno 60 firmi iz Srbije radi na proizvodnji delova od plasitike, stakla (Pančevo) do displeja za pokazivače pravca, klima-uređaj...
"Cilj je da što više delova bude proizvedeno u Srbiji. Za prvi primerak sedišta smo morali da uvezemo iz Poljske, ali smo "spojili" Poljake i jednu našu fabriku iz Priboja, pa se nadamo da će ubuduće sedišta biti proizvođena u Srbiji", kaže Baltić. Zasada uvozimo vrata, ali će i tu proizvodnju, verujemo, osvojiti kod nas u "Prvoj petoletki".
Sve što je ugrađeno u ovaj autobus je vrhunskog kvaliteta. Počevši od klima-uređaja (domaći proizvođač), do sistema video-nadzora (četiri kamere). Sve je rađeno od nerđajućih čelika, prohroma, aluminijuma.
Cena ovakvog autobusa, koji je prevashodno namenjen prigradskim linijama, iznosi između 130.000 i 140.000 evra. To je mnogo jeftinije od konkurencije, a po kvalitetu će malo koji proizvođač u svetu prednjačiti. Zato se očekuje da će, pored naših gradova, ovaj autobus tražiti i kupci van granica Srbije.
To je velika šansa za "Ikarbus" koji trenutno zapošljava 280 radnika i koji je spreman da dnevno proizvede po jedan ovakav autobus.
Dogovoreno je, već, sa nemačkim partnerom, da se u "Ikarubus" krene u proizvodnju još 6-7 vrsta vozila iz "Mercedesovog" programa, od "sprintera", "zglobnih" pa sve do visokoturističkih autobusa, pišu "Novosti".
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte