• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stručnjaci: Ukinuti ponavljanja razreda

Izvor mondo.rs

Za projekat prof. dr Miroslava Kuke o reformi srpskog obrazovanja, nedavno predstavljen u Albaniji, zainteresovani i Amerikanci, i Rusi i Kinezi

Ukidanje ponavljanja razreda, kao jedan od mogućih puteva reforme našeg obrazovnog sistema, jedan je od predloga koje je u više od 50 zemalja širom sveta predstavio prof. dr Miroslav Kuka, predavač na Visokoj školi za vaspitače u Aleksincu i Pedagoškom fakultetu u Bitolju, piše "Politika".

Iako je njegov projekat „Redefinisanost strukture obrazovnog sistema Srbije" preveden na nekoliko jezika, predstavljen od Tajlanda i Nigerije do Italije, Španije i Velike Britanije, u Srbiji je prošao bez reakcija prosvetnih vlasti. Ovo je ujedno i najmasovnije organizovano istraživanje u oblasti obrazovanja poslednjih godina, tvrdi dr Kuka.

"Poslednji skup na kojem sam govorio o srpskom obrazovanju bio je nedavno, na univerzitetu u Albaniji. Rad je objavljen i u najtiražnijem međunarodnom američko-kineskom obrazovnom časopisu, i to besplatno, na njihov poziv, kao i u Rusiji. S druge strane, poslao sam pet primeraka u Ministarstvo prosvete, isti materijal uputio sam i na 37 adresa učiteljskih fakulteta, visokih škola za vaspitače i katedri za pedagogiju filozofskih fakulteta i do danas nisam dobio nijedan odgovor", priča dr Kuka.

Krizni period u petom razredu

Koliko je problem „ponavljača" pojava kojoj se ne pridaje veliki značaj, govori i podatak da je prvo veliko istraživanje na tu temu urađeno 2011. godine i to posle 30 godina „praznine u literaturi", zahvaljujući istraživaču Dušici Malinić iz Instituta za pedagoška istraživanja. Rezultati su pokazali da je među populacijom neuspešnih đaka više dečaka nego devojčica, da je krizni period u petom i šestom razredu i da najviše ponavljača ima u mašinskoj i struci obrade metala, a najmanje u prirodno-matematičkoj struci. Oni uglavnom dolaze iz siromašnih porodica u kojima je više od troje dece. Prosvetne vlasti procenjuju da svake godine na popravni ide oko 20.000 dece.

Dodaje da smo preplavljeni preporukama koje dolaze iz stranih zemalja i od stranih eksperata, a da su retki autori koji rade obrnuto i svoje rezultate i ideje preporučuju stranim vaspitno-obrazovnim sistemima.

A da ovo nije predlog jednog čoveka, svedoči i podatak da je u izradu ovog rada bilo uključeno više od 80 ljudi iz prosvete i, što je najvažnije, praktičara s terena – vaspitača u vrtićima, nastavnika u školama i to iz cele Srbije i zemalja regiona. Oni su tokom šest-sedam meseci davali sugestije, a konačni oblik teksta nastao je uz pomoć profesora Ksenije Jovanović i Jove Talevskog.

Šta je to što praksa predlaže i što je bilo interesantno svetu?

U prvom ciklusu učenja, predškolskom, decu bi trebalo učiti društvenim veštinama, razvijati „kolektivni duh", stavljati akcenat na fizički razvoj i naučiti osnovne elemente čitanja, pisanja i računanja. U nižim razredima osnovne škole suvišni su izborni predmeti, smatra sagovornik.

Nakon šestog razreda predviđeno je polaganje obaveznog testa opšte informisanosti i intelektualnih sposobnosti, čiji bi rezultati, zajedno s podacima iz upitnika koji popunjava odeljenski starešina, bili osnov za formiranje novih odeljenja u sedmom razredu.

U nastavu novoformiranih odeljenja (razreda), pored obaveznih i bazičnih predmeta, uvode se izborni i fakultativni predmeti, koje bira učenik a ne roditelji.

Najveća novina koju predlaže jeste da se ukine ponavljanje razreda i to kao stimulativna mera. Ideja je da u srednjoj školi učenici s nedovoljnim ocenama prelaze u naredni razred, međutim, ako su u osnovnoj više puta imali zaključene jedinice, ne bi mogli da doguraju dalje od obaveznog, prvog razreda srednje. Kada dete sa zaključenom jedinicom pređe u naredni razred, moralo bi da sluša i 50 odsto nastave spornog predmeta iz razreda u kome mu je zaključena jedinica.

Učenicima koji su regularno (bez prevođenja) završili osmi razred, kao i po postojećoj strukturi obrazovanja, sledi polaganje testova iz srpskog jezika, matematike i testa opšte informisanosti, što predstavlja prijemni ispit za upis u jednu od prethodno naznačenih srednjih škola, navodi "Politika".

Tagovi

Komentari 22

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Marijana

Katastrofa, pa i onako nam je bedno obrazovanje!

Ana

Slažem se. Ja sam bila među najboljim učenicima, imam stepen magistra nauka ali slažem se jer deca koja ne polože razred imala su krizu u tom vremenu i znanje koje su propustili možda im nikad neće trebati ali tok da idu napred ima bolji efekat nego da idu iz početka i dodatno se demotivišu.

tole

@Ana takav si i magistar, rezonuješ ko rudar iz banovića... kako po tebi treba davati diplome na predizbornim mitinzima, svedočanstva štampati u kućnoj radinosti , i rešen problem...imala bi koldga kolko oćeš! Samo kako ćes do posla posle toga?

special image