Koka-Kola (Coca-Cola), Majkrosoft (Microsoft) i Aj-Bi-Em (IBM) i dalje su najvrednije svetske marke, navodi istraživačka firma Interbrand.
Koka-Kola (Coca-Cola), Majkrosoft (Microsoft) i Aj-Bi-Em (IBM) i dalje su najvrednije svetske marke, navodi istraživačka firma Interbrand.Poredak medju prve četiri najvrednije marke, koji uz navedena tri nadopunjuje Dženeral Elektiks (General Electric), nije se promenio u odnosu na prošlogodišnji, dok je sa petog mesta istisnut Intel, proizvodjač kompjuterskih mikroprocesora, koji se sad našao na sedmom mestu.
Na petu poziciju uspeo se najveći svetski fabrikant mobilnih telefona, finska Nokia.
Najvredniji svetski automobilski brend je japanska Tojota (Toyota) koja se nalazi na šetom mestu liste. Sedmi je MekDonalds (McDonald's), a slede Dizni (Disney) i Mercedes.
U novcu, Interbrand procenjuje marku Koka-Kole na 65,3 milijarde dolara, Majkrosotfa na 58,7 milijardi i A-jBi-Em-a na 57,1 milijardi dolara.
Naveći rast vrednosti svog imena u proteklih godinu dana, od 44 odsto, zabeležio je internet pretraživač Gugl (Google) čiji se brend danas ceni na 17,8 milijardi dolara i čime se kompanija sa 24.
mesta popela na 20.
Medju markama koje su koji su ostvarile snažan rast vrednosti su i Zara, Epl (Apple), Nintendo, Starbaks (Starbucks), Nokia, MekDonalds, Audi, BeEmVe (BMW) i Barberi (Burberry).
Najveći pad na listi zabeležio je Ford, čiji brend ove godine vredi tek nešto manje od 9 milijardi dolara, gotovo petinu manje nego prošle godine. Uz Ford, u oštrom padu su marke GAP, Kodak, Pica Hat (Piža Hut) i Motorola.
(Beta)