I dalje je evidentna nedovoljna stručnost zaposlenih u organima uprave i nepoznavanje propisa, neopravdana dugotrajnost postupaka, nepoštovanje pravila postupka, a česte su pritužbe zbog nepoštovanja dostojanstva građana u ophođenju sa njima, navodi se u godišnjem izveštaju koji je Kancelarija Ombudsmana dostavila Skupštini Vojvodine.

Dodaje se da je evidentan porast broja predmeta u oblasti zaštite prava deteta, koji je najizraženiji u oblasti vršnjačkog nasilja, zbog nezadovoljstva roditelja reakcijom obrazovne ustanove i neposvećivanja dovoljne pažnje problemu nasilja.

Navodi se da je značajan broj pritužbi na rad centara za socijalni rad, posebno u slučajevima kada se njihova aktivnost odnosi na ostvarivanje prava deteta, odnosno postupanje u najboljem interesu deteta.

Učestale su pritužbe na rad filijala Pokrajinskog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, filijala Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, Nacionalne službe za zapošljavanje i Poreske uprave, piše u izveštaju.

Tokom 2013. godine Pokrajinski ombudsman je formirao ukupno 1.253 predmeta, od čega 1.217 na osnovu podnetih predstavki građana i 36 predmeta na sopstvenu inicijativu, što je gotovo identično broju predmeta iz 2012. godine.

Pokrajinski ombudsman je tokom prošle godine uputio 70 mišljenja i preporuka različitim organima, institucijama i javnim službama, od čega je izvršeno 25, delimično je usvojeno i izvršeno 16, a nije izvršeno devet.

U 11 slučajeva izvršenje mišljenja i preporuka je u toku, dok u devet slučajeva Pokrajinski ombudsman nema povratnu informaciju o statusu upućene preporuke i mišljenja, navodi se u izveštaju.