Probni kineski autobus na struju, ali i polovni tramvaji iz Švajcarske, uprkos najavama, neće se naći skoro na beogradskim ulicama.

Prvi čovek GSP "Beograd" Dragomir Spasić rekao je sredinom marta da će vozni park najvećeg gradskog prevoznika u narednom periodu biti bogatiji za još 28 tramvaja, popularnih "švajcaraca", koji će stići kao donacija iz ove zemlje.

Međutim, kako "Novosti" saznaju u GSP, očekuje se da će prvi kontingent šinskih vozila u srpsku prestonicu da stigne tek krajem 2015. godine.

U toj turi trebalo bi da bude dopremljeno 18 tramvaja.

Kada GSP-u bude isporučena kompletna donacija, u pogonu GSP "Beograd" ukupno će biti oko 70 tramvaja sa Alpa, što čini 30 odsto šinskog voznog parka najvećeg gradskog prevoznika.

Takođe, za sada nema ništa ni od test-vožnje novim autobusom na baterije, kineske kompanije BID, koji je garažiran u pogonu "Centrala" još početkom prošlog meseca.

"GSP je potpisao ugovor i obavio svoj deo posla, međutim, uvoznik još nije registrovao vozilo i završio sve administrativne poslove",  objašnjavaju u ovom preduzeću. Kako stvari stoje, pitanje je kada će i da li će uopšte vozilo biti testirano na beogradskim ulicama.

Inače, planirano je da zasad jedini autobus na struju prevozi prvo putnike na liniji "26", a test-vožnja je predviđena čim vozilo prođe neophodne ateste.

Ti atesti i proba pokazali bi kolike su prednosti ovog autobusa u odnosu na ostale u voznom parku GSP i to bi na kraju bilo presudno u donošenju odluke da li će Beograd da kupi ova ekološka vozila.