Na grupaciji društveno-humanističkih nauka, 197 predmeta tokom jedne studijske godine položilo je manje od 30 odsto akademaca. Na medicinskoj grupaciji postoje 22 takva predmeta, i nijedan nije na Medicinskom fakultetu, objavio je RTS.

Najnovija analiza prolaznosti na ispitima pokazuje da je teže položiti ispit na fakultetima društvenih, nego na fakultetima prirodnih nauka. Takvih je u prošloj akademskoj godini bilo između četiri i po i šest i po odsto, zavisno od toga da li je predmet polagalo više od 10 studenata.

Najveći broj predmeta na kojima je prolaznost manja od 30 odsto jeste na Fakultetu političkih nauka 55, sledi biologija sa 32, pa šumarstvo sa 25 ispita.

"Razlozi za to su uglavnom što određeni profesori i određene katedre nisu prešle u potpunosti ili nisu prešle uopšte na novi sistem, ako ga možemo zvati novim - pošto je u potrebi osam godina", kaže kaže Andrijan Lemunt, predsednik Studentskog parlamenta Univerziteta u Beogradu.

Prema njegovim rečima, jedno od rešenja koje studenti predlažu jesu ispitne komisije i zamena profesora.

"Niko ne može da shvati, u domenu univerzitetske ravni, da je koncept obrazovanja po važećem Zakonu ravan koja je obavezujuća i za profesora i za studenta. Student mora da shvati da mora da bude student, da bude studiozan i da radi, a profesor mora da shvati da mora da se bavi studentom", kaže prof. Milorad Milovančević, dekan Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

Na medicini su, kažu, dosta uložili u Centar za evaluaciju i unapređenje kvaliteta nastave.

"Mi imamo i komisiju koja se bavi izradom testova i evaluacijom. Znači, vi možete znati da li je test dobar ili ne i onda na osnovu toga možemo kocipirati kako će taj ispit da izgleda", kaže prof. Nebojša Lalić, dekan Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

Preporuka Senata fakultetima je da razgovaraju i sa profesorima i saradnicima kako bi rešili problem.

"Generalno gledano, na nekim fakultetima prolaznost je mnogo bolja nego prethodnih godina i pored toga ono što je pre svega značajno je da to nije na uštrb kvaliteta koje diplomirani studenti stiču", kaže prof. Vladimir Bumbaširević, rektor Univerziteta u Beogradu.

Rešenje bi bilo, smatraju studenti, postojanje većeg broj ispitivača, stalni nadzor, razgovor i dostupnost profesora, kontinuirano učenje, modernija predavanja i udžbenici, kao i jedinstveno pravilo za rešenje ovog problema na celom univerzitetu, navodi RTS.