Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović rekao je da se radovi odvijaju brže nego što je planirano i radi se na i na demontaži obilaznih koloseka pored Save.

Radovi su počeli 8. marta i do sada je demontirano 8.352 metara koloseka, odnosno 16.704 metara šina, 37 skretnica, od kojih je pet upotrebljivo i skoro 12.000 komada raznog sitnog kolosečnog pribora.

Pored toga, uklonjeno je i otpremljeno 788 starih betonskih pragova za stanicu Vladičin Han, dok su tri upotrebljive skretnice već otpremljene u železničku stanicu Beograd Ranžirna u Makišu.

Do sada su isečena i 33 stuba kontaktne mreže sa pričvrsnom opremom, čijom demontažom je dobijeno 1,8 tona starog bakra.

Na poslovima prve faze izmeštanja šina iz Savskog amfiteatra, odnosno sa šireg prostora železničke stanice Beograd, svakodnevno je angažovano prosečno tridesetak radnika srpskih železnica i odgovarajuća mehanizacija.

Tokom prve faze radova biće ukupno demontirano iz železničke stanice Beograd oko 48 kilometara šina, 105 skretnica i elektrotehnička infrastruktura u savskom priobalju, a predviđeni rok za završetak posla je između šest i osam meseci.

Procenjena vrednost radova je oko 2,55 miliona evra, a sredstva obezbeđuju resorna ministarstva.

Železnice Srbije koriste 95 odsto zemljista na kojem će se graditi Beograd na vodi, projekat vredan više od tri milijarde evra.

Investitor projekta Beograd na vodi trebalo bi da bude kompanija "Igl hils" Muhameda el Abara iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Projektom je predviđeno da se na oko 90 hektara zemljišta uz desnu obalu Save, u centru Beograda izgradi 1,8 miliona kvadratnih metara poslovnog, stambenog, kulturnog i komercijalnog prostora, uključujući i kulu viskoku 210 metara i veliki tržni centar.