• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Loši rezultati probnog maturskog testa

Izvor mondo.rs

Rezultati probnog testa male mature koji je održan pre dvadesetak dana, slabiji su od prošlogodišnjih, a najteži je bio kombinovani test.

Najviše zabrinjava činjenica da su osmaci pravili najveće greške u odgovorima na pitanja koja traže osnovno znanje iz pojedinih oblasti.

U kom delu Srbije se najviše proizvodi šećerna repa? Da li se smeša propana ili butana koristi kao rastvarač, veštačka aroma, konzervans ili gorivo? - samo su neka od pitanja na kombinovanom testu koji je zadao i najveću glavobolju ucenicima.

"Najteže im je bilo iz fizike i hemije, po procentima su imali najmanji broj urađenih zadataka, delom i biologije koliko se ja sećam. Moraće mnogo bolje da nauče to za pravi završni ispit", rekao je za RTS direktor OŠ "Vuk Karadžić" Zlatko Grušanović.

Andrija je odličan učenik i gotovo da je ostvario maksimalan broj bodova na sva tri testa. Ipak, ima zamerke na pitanja.

"Smatram da je pitanje iz biologije za razliku između pauka i insekata gde je rešenje da pauci imaju četiri para nogu - skroz nepotrebno i da nije neophodno za nastavak daljeg školovanja", kaže Andrija Nikodijević.

A prisećajući se broja paukovih nogu, đaci su davali pogrešne odgovore na najjednostavnija pitanja.

"I nastavnike i nas je iznenadilo da su učenici odgovarali da se polne bolesti prenose genetskim putem što je onako, prilično iznenađujuće, kao i zadatak o spojenim sudovima koji su radili toliko puta na času fizike a da nisu umeli da reše", kaže psiholog Suzana Deretić.

U Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja kažu da pitanja često deluju zbunjujuće jer na časovima i dalje nema dovoljno kvalitetne analize problema i uopštavanja zaključaka.

"Svi rezultati završnog ispita pokazuju da je potrebno još mnogo promena u učionicama. Da se uglavnom insistira na nepovezanim, parcijalnim znanjima, da je nastavnik često jednini izvor znanja, da je i dalje nedovoljno povezivanje sa praksom i sa sadržajima iz drugih predmeta", objašnjava Jasmina Đelić iz Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja.

Đaci iz poplavljenih područja moći će da biraju da li će završni ispit polagati u avgustu ili onda kada i ostali: 16. 17. i 18. juna.

Tagovi

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

milena

jadna deca....potpuno ih razumem.Nisu imali unapred gotova pitanja i odgovore pa se deca pogubila.

xxxxz

hm probni, koja glupost....ja bih prvi iako sve znam npr predao prazno

Maki

Važno da su oni nabacili mišiće i miniće, a mozak im za nošenje toga ne treba.

special image