Ona je rekla da na to ukazuje činjenica da je tržišna inspekcija obavila 1521 kontrolu i samo u jedan odsto slučajeva pronašla nepravilnosti u radu.

Ona je, na sednici Odbora Udruženja za trgovinu PKS, naglasila da je inspekcija pored redovne kontrole, intervenisala po prijavama građana, kojih je za vreme vanredne situacije bilo 321, te je samo u 16 slučajeva pronašla nepravilnosti u radu trgovaca.

Prema njenim rečima, u četri slučaja radilo se o nelegalnoj trgovini, u osam trgovci nisu imali isprave o nabavci flaširane vode, dok su u ostalim slučajevima pronađene neke druge nepravilnosti u radu.

Svih 16 slučajeva već je procesuirano zahvaljujući mogućnosti da se na osnovu novog Zakona o prekršajima, u ovakvim situacijama omogući hitno postupanje prekršajnih organa.

Stojanović je naglasila da su 60 odsto prijava poslali građani Beograda i Novog Sada, gradova koji nisu bili direktno pogođeni poplavama.

Najveći broj prijava odnosio se na to da su trgovci namerno sklanjali vodu za piće i čekali da dignu cene, što je u većini slučajeva bilo netačno, jer su upravo trgovci donirali pijaću vodu za najugroženije u poplavama, objasnila je ona.

Kada je u pitanju zloupotreba humanitarne pomoći, inspekcijske službe obavile su kontrole 24. i 25. maja zajedno sa Poreskom upravom, ukazala je ona i dodala da je na sastanku Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača ukazano da pojedini trgovci iz unutrašnjosti Srbije u svojim radnjama puštaju u promet robu ako su njihove trgovine bile pogođene poplavama.

Zbog toga je sa Ministarstvom zdravlja i instituta Batut dogovoreno da se u područjima gde se voda povukla, za trgovce pripremi informacija o tome koja im je dokumentacija neophodna i šta bi trebalo da urade, kako bi svoje objekte stavili u funkciju, istakla je Stojanović.