• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Za teške saobraćajne prekršaje u zatvor, pre žalbe

Izvor MONDO/Agencije

Novi Zakon o prekršajima omogućio je izvršenje kazni za teške saobraćane i druge prekršaje odmah po njenom izricanju, dakle pre pravosnažnosti odluke o kažnjavanju.

Od početka primene novog Zakona 1. marta, do juče, na taj način je kažnjeno 3.219 okrivljenih, rekao je Tanjugu predsednik Prekršajnog apelacionog suda Zoran Pašalić.

"Izrečeno je preko 42,6 miliona dinara novčanih sankcija, 4.617 zabrana upravljanja motornim vozilom, što je ukupno 384 godine, a broj dana zatvora je 5.608.

Takođe broj kanzenih poena koji su tom prilikom izrečeni je 2.380", precizirao je sudija.

Prema njegovim rečima, važno je da se sa ovim vidom kažnjavanja nastavlja.

"Ne postoji kampanja. Radi se u kontinutitetu da se ne bi desile situacije koje smo imali i kojima smo svedoci svih ovih dana sa najtežim mogućim posledicama", rekao je Pašalić, aludirajući na nekoliko teških saobraćanih nesreća u kojima je živote izgubilo po više ljudi.

Osim što se primenjuje na lica čiji identitet ne može da se utvrdi, lica žive u inostranstvu ili ne žive na adresi prebivališta, pomenuta novina u Zakonu da se izvršnost stavlja kao prioritet pre pravosnažnosti se odnosi i na teška dela protiv bezbenosti javnog saobraćaja.

To su nasilnička vožnja, prekršaji koji se odnose na brzinu preko 70 kilometara na čas u naseljenom mestu, preko 80 kilometara na čas van naselja, srednja alkolohisanost, odbijanje alkotesta, ukazao je Pašalić.

"To u praksi znači da se lice odmah kažnjava, kazna se odmah izvršava, a tek kasnije se raspravlja u žalbenom postupku", objasio je Pašalić.

Kada su u pitanju zakonom zaprećene zatvorske kazne to, prema njegovim rečima, znači da se lice odmah odvodi u zatvor na izdržavanje, i da moze da se žali iz zatvora.

Brzina žalbenog postupka je kratka i iznosi maksimalno 24 časa, odnosno 48 časova na drugom stepenu pred prekršajnim apelacionim sudom, napomenuo je sudija.

NAJVIŠE STRADAJU MLADI VOZAČI

U saobraćaju najviše stradaju mladi vozači starosti od 18 do 25 godina, izjavio glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju Milan Božović.

Srbija spada u zemlje koje nisu bezbedne u saobraćaju, rekao je Božović, ukazujući da u saobraćaju najviše stradaju siromašni i neobrazovani i da zemlje sa malim bruto nacionalnim dohocima i malim brojem obrazovanih ili visoko obrazovanih ljudi imaju veći broj poginulih.

Božović je u Jutarnjem programu TV Pink naveo da su od Srbije u saobraćaju bezbednije razvijene države EU, Nemačka, Velika Britanija, Francuska, SAD, dok je Srbija medju zemljama koje imaju manji bruto nacionalni dohodak kao što su Albanija i Crna Gora.

On je ukazao da postoje problemi koji su vezani i za stanje puteva i vozila, sistem upravljanja bezbednošću saobraćaja i vozače i da se procenjuje da više od 85 procenata saobraćajnih nezgoda nastaju kao posledica grešaka ljudskog faktora.

Božović je dodao da je skrenuta pažnja da su put i petlja Orlovača nebezbedni, ali da ta petlja i dalje normalno funkcioniše i da je još 2009. ili 2010. godine obavljena analiza "crnih tačaka", ali da nije primetio da se posle toga radilo na njihovoj sanaciji.

Glavni koordinator Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju je kao primer naveo obilaznicu oko Šapca, prema Loznici, gde na putu pored Drine postoji opasno mesto na kojem se dogadjaju saobraćajni udesi.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nikola

Ja mislim da se ipak najvise strada zbog divljaka koji divljaju po centrima gradova,idi na auto put pa divljaj tamo,a ne po centrima gradova...u ns na primer da policija stoji na 3 lokacije samo bilo bi dovoljno,mislim nocu,i da ne rade nista drugo,samo da prate divljake imali bi pune ruke posla.

Tom

@Nikola Upravo tako,kakve crne tacke i neispravna vozila samo bahatost.

AirFrance

Loši putevi,loša vozila a kada je obrnuto onda su pijani i nema tu kulture ni za lek,mene jutros kod škole na nizbrdici,pri punoj liniji i krivini pretice šleper,sta mi ima da pričamo vise?!Saljite sve na psihijatriju....

special image