Pripadnici Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije obavili su prve letove na specijalnom avionu – tegljaču mete "supergaleb" N-62T.
Ovaj avion, posle višegodišnje pauze i završetka remonta ponovo leti u sastavu 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade na aerodromu Batajnica, navodi se na sajtu Vojske Srbije.
Avion – tegljač mete N-62T, kao deo sistema koji sačinjavaju sam vazduhoplov, uređaj za vuču mete UVM-82 i sama meta, jedinstven je u Vojsci Srbije i osnovna namena mu je omogućavanje što realnijih uslova uvežbavanja jedinica protivavionske artiljerije, koje mogu u realnim uslovima bojevo dejstvovati po "živoj meti" koju avion vuče na sajli dužine do 2.000 metara.
Avion ima mogućnost i nošenja i lansiranja radio-vođene mete za obuku u gađanju lovačke avijacije.
Vraćanje u upotrebu N-62T ima višestruki značaj za Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovnu odbranu i Vojsku Srbije.
Kako je u pitanju veoma specifično sredstvo, njegovo uvođenje u naoružanje otvara mogućnost i međunarodne vojne saradnje, odnosno ustupanja usluge vučenja meta državama koje nemaju tu mogućnost u svojim oružanim snagama
Posadu aviona "supergaleb" N-62T čine dva člana: pilot i specijalista-letač operater i jedini je mlazni avion u sastavu Vojske Srbije čiju posadu pored oficira-pilota čine i podoficiri koji se biraju među najboljima iz tehničkog sastava eskadrila i dobijaju zvanje po završetku specijalističke obuke.
Pre preuzimanja aviona, a nakon završetka remonta u remontnom Vazduhoplovnom zavodu "Moma Stanojlović", u 252. školsko-trenažnoj avijacijskoj eskadrili obavljena su dva probna leta.
Pored provere aviona i svih sistema i zamene komponenti kojima je istekao vek upotrebe, avion – tegljač meta "supergaleb" ofarban je u specijalnu shemu bojenja kako bi bio što uočljiviji sa zemlje ali i atraktivnost nije zanemarana tako da se na repu aviona nalaze stilizovana državna obeležja.
Nove boje "supergaleba" osmislio je, u saradnji sa kolegama, major Robert Jelen iz 252. Eskadrile, navodi se na sajtu Vojske Srbije. Dakle, jedan Jelen - Marijan ga je opitovao davnih osamdesetih godina 20. veka, a Jelen mlađi, takođe pilot kao i otac, ga je "oslikao".