
Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić izjavio je da će podneti ostavku na tu funkciju, ako Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Horgoš-Požega sa pratećim aneksima, ne bude objavljen na vladinom sajtu.
"Insistiraću i po cenu ostavke tražiću da se obelodani, da sve bude dostupno javnosti. Ne bude li se to obelodanilo, neću biti ministar u Vladi Srbije", rekao je Ilić u emisiji "Otvoreni studio" Radiotelevizije Srbije.
On je ponovio da će na sednici u četvrtak zahtevati od Vlade Srbije da ugovor i aneksi budu objavljeni na sajtu.
Ilić je, medjutim, upozorio na mogućnost da koncesionar, španska firma F C C, odustane od izgradnje autoputa, odnosno raskine koncesiju, ako bude objavljen i finansijski deo ugovora.
"Razgovarao sam sa koncesionarima i oni su me upozorili da je mnogo velika kampanja, da su oni jake firme sa velikim rejtingom, da ne žele da učestvuju u našim pilitičkim kampanjama i da to njima nanosi izuzetno veliki štetu", rekao je Ilić.
Naglasivši da je ugovor u potpunosti u skladu sa zakonom i "čist kao suza", ministar je naveo da će, prema odredbama tog dokumenta, visinu putarine odredjivati Vlada Srbije, a da će od naplaćene putarine 36 odsto biti izdvojeno za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu.
Ilić je dodao da vlada nije dala koncesionaru garanciju da će na autoputu biti odredjen broj automobila, tako da država po tom osnovu neće plaćati "penale".
On je naveo da, posle izgradnje autoputa ka Subotici, koncesionar neće odustati od izgradnje puta do Požege, jer je deonica od Beograda do Ćelija najprometnija i najprofitabilnija.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mladjan Dinkić prethodno je izjavio da bi trebalo prekinuti politička prepucavanja povodom objavljivanja ugovora o koncesiji za izgradnju auto-puta od Horgoša do Požege.
"Celu priču trebalo bi svesti na objektivnu, ekonomsku stranu tog ugovora", rekao je Dinkić novinarima u Novom Sadu dodajući da nije čitao ugovor, da mu mu nije jasno zašto nije objavljen i da ga "pod hitno treba objaviti na sajtu Vlade Srbije i tako ispraviti "veliku grešku" što to nije učinjeno odmah posle potpisivanja.
Podsećajući da on i ostali ministri iz G17 plus nisu bili u Vladi Srbije kad je taj ugovor zaključivan, Dinkić je istakao da je "još pre mesec dana rekao da bi ugovor trebalo da bude svima dostupan i ako postoje problemi u ekonomskoj suštini, to je jedini razlog zbog čega ga treba eventualno preispitati".
Novog ministra finansija zanima pre svega "kakve su finansijske implikacije tog ugovora i ako on kaže da je sve u redu i za mene je sve u redu", rekao je Dinkić napomenuvši da lično smatra da je projekat koncesije generalno u redu i da bi ga trebalo finansijski posmatrati dugoročno.
Ministar je podsetio da je i auto-put Split-Zagreb, takodje izgradjen koncesijom, u početku smatran neopravdanim, ali su kasniji efekti od razvoja turizma opravdali takav način izgradnje.
"Ja se zalažem za izgradnju auto-puteva i ostalih puteva u Srbiji", rekao je Dinkić i napomenuo da Srbija ima novca da izgradnju dela putne mreže finansira sopstvenim sredstvima "ali putni pravac Horgoš-Požega nije moguće drugačije izgraditi nego koncesijom".
"Insistiraću i po cenu ostavke tražiću da se obelodani, da sve bude dostupno javnosti. Ne bude li se to obelodanilo, neću biti ministar u Vladi Srbije", rekao je Ilić u emisiji "Otvoreni studio" Radiotelevizije Srbije.
On je ponovio da će na sednici u četvrtak zahtevati od Vlade Srbije da ugovor i aneksi budu objavljeni na sajtu.
Ilić je, medjutim, upozorio na mogućnost da koncesionar, španska firma F C C, odustane od izgradnje autoputa, odnosno raskine koncesiju, ako bude objavljen i finansijski deo ugovora.
"Razgovarao sam sa koncesionarima i oni su me upozorili da je mnogo velika kampanja, da su oni jake firme sa velikim rejtingom, da ne žele da učestvuju u našim pilitičkim kampanjama i da to njima nanosi izuzetno veliki štetu", rekao je Ilić.
Naglasivši da je ugovor u potpunosti u skladu sa zakonom i "čist kao suza", ministar je naveo da će, prema odredbama tog dokumenta, visinu putarine odredjivati Vlada Srbije, a da će od naplaćene putarine 36 odsto biti izdvojeno za Autonomnu pokrajinu Vojvodinu.
Ilić je dodao da vlada nije dala koncesionaru garanciju da će na autoputu biti odredjen broj automobila, tako da država po tom osnovu neće plaćati "penale".
On je naveo da, posle izgradnje autoputa ka Subotici, koncesionar neće odustati od izgradnje puta do Požege, jer je deonica od Beograda do Ćelija najprometnija i najprofitabilnija.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mladjan Dinkić prethodno je izjavio da bi trebalo prekinuti politička prepucavanja povodom objavljivanja ugovora o koncesiji za izgradnju auto-puta od Horgoša do Požege.
"Celu priču trebalo bi svesti na objektivnu, ekonomsku stranu tog ugovora", rekao je Dinkić novinarima u Novom Sadu dodajući da nije čitao ugovor, da mu mu nije jasno zašto nije objavljen i da ga "pod hitno treba objaviti na sajtu Vlade Srbije i tako ispraviti "veliku grešku" što to nije učinjeno odmah posle potpisivanja.
Podsećajući da on i ostali ministri iz G17 plus nisu bili u Vladi Srbije kad je taj ugovor zaključivan, Dinkić je istakao da je "još pre mesec dana rekao da bi ugovor trebalo da bude svima dostupan i ako postoje problemi u ekonomskoj suštini, to je jedini razlog zbog čega ga treba eventualno preispitati".
Novog ministra finansija zanima pre svega "kakve su finansijske implikacije tog ugovora i ako on kaže da je sve u redu i za mene je sve u redu", rekao je Dinkić napomenuvši da lično smatra da je projekat koncesije generalno u redu i da bi ga trebalo finansijski posmatrati dugoročno.
Ministar je podsetio da je i auto-put Split-Zagreb, takodje izgradjen koncesijom, u početku smatran neopravdanim, ali su kasniji efekti od razvoja turizma opravdali takav način izgradnje.
"Ja se zalažem za izgradnju auto-puteva i ostalih puteva u Srbiji", rekao je Dinkić i napomenuo da Srbija ima novca da izgradnju dela putne mreže finansira sopstvenim sredstvima "ali putni pravac Horgoš-Požega nije moguće drugačije izgraditi nego koncesijom".
LDP: Vlada krije ugovor zbog milionskog mita
Liberalno-demokratska partija (LDP) optužila je članove kabineta premijera Srbije Vojislava Koštunice da su u vreme takozvane "tehničke vlade" uzeli "višemilionski mito" zbog čega pokušavaju da sakriju detalje iz koncesionog ugovora za izgradnju auto-puta izmedju Horgoša i Požege.
"U isto vreme LDP zahteva od specijalnog tužioca za organizovani kriminal da poštuje Ustav i zakon i zatraži sprovodjenje istrage o, najverovatnije, još jednoj u nizu višemilionskih pljački Koštuničine vlade", navodi se u saopštenju te partije.
LDP ocenjuje da je, kako se navodi, "bahatost i drskost" ministra Velimira Ilića potvrda da je Vlada Srbije formirana na "interesima Miloševićevih tajkuna, podzemlja, ratnih zločinaca i delova tajnih službi".
"Najbolji prikaz rada prvih 100 dana vlade Vojislava Koštunice i Borisa Tadića upravo je lakrdija u vezi sa objavljivanjem ugovora vrednog više od milijardu evra, koja najbolje dokazuje kako se medjusobnim ucenama i 'političko-finansijskim' dogovorima štite 'patriote' i 'demokrate' iz DS-a, G17, DSS-a, ali i SPS-a, i SRS-a", navodi ta stranka.
LDP je najavila da će vršiti pritisak na rukovodstvo Demokratske stranke i "proevropske" ministre, potpredsednike i predsednika da "ili prekinu tu farsu i sprovode zakon ili javno kažu da štite kriminal i korupciju jer od toga imaju ličnu korist".
(Beta/MONDO)
"U isto vreme LDP zahteva od specijalnog tužioca za organizovani kriminal da poštuje Ustav i zakon i zatraži sprovodjenje istrage o, najverovatnije, još jednoj u nizu višemilionskih pljački Koštuničine vlade", navodi se u saopštenju te partije.
LDP ocenjuje da je, kako se navodi, "bahatost i drskost" ministra Velimira Ilića potvrda da je Vlada Srbije formirana na "interesima Miloševićevih tajkuna, podzemlja, ratnih zločinaca i delova tajnih službi".
"Najbolji prikaz rada prvih 100 dana vlade Vojislava Koštunice i Borisa Tadića upravo je lakrdija u vezi sa objavljivanjem ugovora vrednog više od milijardu evra, koja najbolje dokazuje kako se medjusobnim ucenama i 'političko-finansijskim' dogovorima štite 'patriote' i 'demokrate' iz DS-a, G17, DSS-a, ali i SPS-a, i SRS-a", navodi ta stranka.
LDP je najavila da će vršiti pritisak na rukovodstvo Demokratske stranke i "proevropske" ministre, potpredsednike i predsednika da "ili prekinu tu farsu i sprovode zakon ili javno kažu da štite kriminal i korupciju jer od toga imaju ličnu korist".
(Beta/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.