Izvršni direktor "Energoprojekt holdinga" Miodrag Zečević izjavio je da će se ta kompanija odazvati eventualnom pozivu na pregovore o zaključenju ugovora o izgradnji železničke stanice "Prokop" u Beogradu.

Zečević je u četvrtak uveče rekao RTS-u da ta kompanija još nije dobila poziv za pregovore i da nema nikakve kontakte sa članovima Komisije za izbor najboljeg ponudjača.

Komisija za odabir najboljih ponudjača na tenderu za izgradnju železničke stanice Prokop proglasila je neuspešnim pregovore sa madjarskom kompanijom Trigranit.

Generalni direktor Železnice Srbije Milanko Šarančić je novinarima u Beogradu rekao da je za 30. avgust zakazana sednica te komisije na kojoj će biti odlučeno da li će početi pregovori sa drugoplasiranim ponudjačem na tenderu - beogradskim Energoprojekt holdingom.

Šarančić je objasnio da su pregovori sa Trigranitom okončani jer je ta kompanija imala zahteve koji su prevazilazili okvire tendera, posle čega je odlučeno da se u skladu sa tenderskom i licitacionom dokumentacijom razmotri mogoćnost pregovora sa drugoplasiranim.

"Licitaciona dokumentacija ostavlja mogućnost da se pozove drugi najbolji ponudjač i ja očekujem da ćemo 30. avgusta na sednici komisije Upravnog odbora imati pozitivnu odluku da pozovemo Energoprojekt da udje u pregovore", rekao je Šarančić.

On je objasnio da bi u tom slučaju bilo realno očekivati da pregovori budu zaključeni do kraja godine potpisivanjem konačnog ugovora sa tom beogradskom gradjevinskom kompanijom, a da bi radovi mogli da počnu najkasnije na proleće sledeće godine.

Kompanija Trigranit saopštila je da se neće žaliti na odluku komisije.

Šarančić je rekao da je Trigranit imao nekoliko zahteva koji su prevazilazili ta ograničenja, od kojih se jedan odnosio i na dobijanje prava učešća u izgradnji savskog amfiteatra, na mestu sadašnje železničke stanice, što je bilo nemoguće.

"To je nešto o čemu ne možemo da sada razgovaramo, to je nadležnost ne samo Železnice nego i grada, uz saglasnost Vlade Srbije i to je potez o kojem može da se razgovara kad počne izmeštanje stanice", precizirao je on.

Prema njegovim rečima, Železnica je bila spremna da prihvati zahtev Trigranita za proširenjem broja parking mesta, a tadašnje Ministarstvo za kapitalne investicije je htelo da pomogne u sprovodjenju njihovog predloga da se Prokop saobraćajno poveže sa Bulevarom kralja Aleksandra i autoputem.

Generalni direktor Železnice je istakao da je Prokop dugoročno planiran kao glavna železnička stanica u Beogradu i da ima uveravanja od gradskog arhitekte Djordja Bobića da nije zastupao stav da će centralna stanica biti na Novom Beogradu.

Šarančić je kazao da Železnica nije mogla da od Trigranita naplati bankarsku garanciju od milion evra, jer je ona prestala da važi 30. septembra prošle godine, kada je istekao rok za potpisivanje konačnog ugovora sa tom kompanijom.

Železnice Srbije i madjarska kompanija Trigranit potpisali su 13. juna prošle godine opšti ugovor o završsetku izgradnje železničke stanice Prokop vredan oko 170 miliona evra, koji je predvidjao završetak izgradnje stanice i dobijanje prava na korišćenje 128.000 kvadratnih metara poslovnog prostora na stanici.

Izvršni direktor Energoprojekt holdinga Miodrag Zečević izjavio je da će se ta kompanija odazvati eventualnom pozivu na pregovore o zaključenju ugovora o izgradnji železničke stanice Prokop u Beogradu.

Zečević je agenciji Beta rekao da ta kompanija za sada nije dobila poziv za pregovore, kao i da nema nikakve kontakte sa članovima Komisije za izbor najboljeg ponudjača.

(Beta/MONDO)