"Zbog loše politike prethodne vlasti i danas se ne zna sa kolikom imovinom raspolaže Grad Beograd", rekao je on u Skupštini Grada predstavljajući rezultate gradske vlasti u prvih 100 dana rada.

Mali je istakao da je kad je postavljen za gradonacelnikma zatekao uništene gradske finansije i da se Grad "gušio u dugovima od preko 1,1 milijarde evra", kao i da je dugovao svim budžetkim korisnicima.

On je istakao da je ponosan rezultatita gradske vlasti u prvih 100 dana i naveo da je za to kratko vreme započeta konsolidacija javnih finansija, ostvarene značajne uštede, rad gradskih preduzeća postao je transparentniji, a gradska uprava otvorenija za građane.


"Zatekli smo Grad na ivici bankrota. Danas slobodno i odgovorno mogu da kažem da nije doslo do promena Grad Beograd bi bankrotirao", rekao je Mali i napomenuo da je plan da se gradski budžet u potpunosti konsoliduje do 2016.

Kako je istakao, gradski budžet, u kojem je u prvih šest meseci realizovano 100 odsto planiranih prihoda, i istakao da ne postoje nikave neizmirene obaveze ni prema kom korisniku budžetu.

Mali je rekao da je prethodna vlast "ostavila u amanet skoro 14 milijardi dinara neisplaćenih obaveza" i istakao da je plan da se ti dugovi do kraja godine smanje na osam milijardi.

"Uspeli smo i pored svih problema da u prvih šest meseci ove godine isplatimo 2,6 milijardi dinara duga, a do kraja godine planiramo da isplatimo ukupno 5,6 milijardi", precizirao je gradonačelnik Beograda.

Mali je rekao da će Grad Beograd nastaviti sa razvojnim projektima, ali je istakao da to neće biti rađeno kroz zaduživanje, nego kroz modele javno-privatnog partnersta i koncesije.

Istakao je da metro ostaje strateško opredeljene ove vlasti, ali je kao značajno naveo da je Francuska, sa kojom je započet razvoj tog projeta, izrazila želju da se prva linija metroa finasira kroz koncesiju.

Među značajnim projektima za Grad Beograd, Mali je naveo "Beograd na vodi", izgradnju nove železničeke i autobuske stanice, kao i završetak fabrike vode "Makiš dva".

TRAŽI SE REŠENJE ZA BUS PLUS

Grad Beograd radi na tome da iz sistema "Bus plus" izađe bez ikakve štete, izjavio je danas gradski menadžer Goran Vesić.

"Veoma se pažljivo bavimo tim. U pitanju je veoma komplikovan međunarodni ugovor iz koga moeramo da izađemo tako da Beograd dnema štetu, arbitrazu i tako dalje", istakao je Vesić, podsećajuci da je u "prošlosti Grad imao problema sa nasilnom raskidima ugovora".