Srbi koji su lenštine i ne žele da rade već da dođu do hleba bez motike dosetili su se da tuže kompaniju za lažne povrede na radu, ukočene kičme, išijase, spondiloze... Da bude još gore, agenti advokatskih kancelarija vrbuju takve ljude ne bi li tužili kompanije, oni uzeli novac, a advokati debele provizije i od toga oni lepo napravili unosan biznis", priča za "Blic" Beograđanin Milivoje B. kome je po dobijanju datuma ukrcaja na brod kompanije "Royal Caribbean", javljeno da ipak ne ide zbog “promene kompanijskih poslovnih potreba”.

Pored Srba, blokirano je zapošljavanje i ljudi iz Bosne i Hercegovine, kao i iz Makedonije, Turske, Slovačke, Albanije, Italije, Kazahstana i Afrike.Kompanije ovo pravdaju “okretanjem ka zapadu”, zapošljavanjem ljudi iz Švajcarske, Norveške, ali i Kine.

Ipak, vlasnici agencija koje su posrednici između brodskih kompanija i kandidata za posao, tvrde da kompanije zatvaraju vrata za celu naciju zbog iznuđivanja novca lažnim povredama u dogovoru sa lekarima i advokatima

"Kakav smo to narod?! Umesto da rade, oni se foliraju. Zbog dva posto ljudi koji “fejkuju” povrede umesto da rade, ispaštaće cela nacija. To traje već neko vreme, “Celebrity” ne prima već godinu dana, a tim putem krenule su i ostale kompanije. Postoji prilično izvesna mogućnost da Srbima bude zabranjen rad na svim brodovima. U nekim od kompanija sad primaju samo devojke! Zbog loših jabuka i prljavih rabota, ispaštaće svi, njih baš briga, njima je tamo lepo, provode se po Americi pa se vrate i uzmu pare",  kaže za list Ivan Leštanin, pravni zastupnik kompanije “Safe Cruise”.

Lažiranje povreda nije lako, jer kompanije svoje zaposlene i bivše zaposlene striktno proveravaju. “Povređeni” se služe lažnim nalazima, a sa lekarima dele “zaradu”, odnosno odštetu, po pola.

"Prošao sam sve intervjue, treninge, odradio lekarske nalaze. Kad sam dobio datum polaska na kruzer, dao sam otkaz, izvadio vizu, ostavio devojku koju volim, koja je htela da se uda za mene! A onda mi je stigao mejl u kojem me obaveštavaju da ipak ne mogu da mi ponude posao zbog “poslovnih potreba i promene strategije” , dodaje Milivoje.

Inače, konkurs, vađenje dokumentacije i priprema za brod, kandidate košta i po 1.000 evra."

"Ko će da plati nama koji smo bili voljni da radimo i pošteno zaradimo svoj dinar? Sve to maltretiranje oko konkursa, put, aplikacije, vađenje dokumentacije i još gore", sve to čekanje, gubljenje živaca, gubitak posla, gubitak voljene osobe, suze svojih ukućana", pita se ovaj Beograđanin.