Kako se navodi u saopštenju, tokom ovog i prethodnog vikenda, Pančevački most je bio zatvoren za drumski i železnički saobraćaj u noćnim satima od ponoći do 2.00 sata i od 3.00 do 5.00 sati, kako bi bila obavljena geodetska snimanja nultog stanja čelične konstrukcije Pančevačkog mosta, a u okviru modernizacije pančevačke pruge.

Sva neophodna merenja urađena su uspešno i pre roka, te će se večeras i sutra ujutru drumski i železnički saobraćaj preko Pančevačkog mosta odvijati nesmetano.

Geometri su radili isključivo na železničkom delu i kolosecima Pančevačkog mosta, ali da bi se modernizacija pruge uspešno realizovala i ona osposobila za brzinu od 120 kilometara na sat i 22,5 tona po osovini, neophodno je da se postavi oko 1.800 pragova preko Pančevačkog mosta, od kojih se svaki posebno obrađuje.

Zbog toga je, kako se navodi, bilo neophodno da prilikom navedenih merenja Pančevački most bude u stanju apsolutnog mirovanja, što se može garantovati samo zatvaranjem železničkog i drumskog saobraćaja preko mosta.

Modernizacija pruge Pančevački most - Pančevo Glavna, prvi je započeti projekat koji se finansira iz ruskog državnog kredita ukupne vrednosti 800 miliona dolara.

Radovi su započeli 25. marta, a tim projektom je predviđena rekonstrukcija postojećeg koloseka i izgradnja i elektrifikacija drugog koloseka na 15 kilometara dugoj deonici Pančevački most - Pančevo Glavna, kao i kompletno uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na ovoj pruzi.

Vrednost radova na modernizaciji pančevačke pruge je 91 milion dolara, od kojih se 78 miliona dolara obezbeđuje iz ruskog kredita, a 13 miliona dolara je obezbedila država, dodaje se u saopštenju.