Kako je navela, školovanje nastavljaju jer smatraju da sa srednjim obrazovanjem neće naći posao,

Lužanin je na konferenciji u hotelu "Kraun plaza" predstavila podatke istraživanja koje je sprovelo Ministarstvo, prema kojima svaki drugi gimnazijalac misli da je delimično stekao znanje koje će mu biti potrebno u budućnosti, dok je svaki treći siguran da će mu stečno znanje koristiti.

Ssto se tiče prijemnog ispita, oko 40 odsto gimnazijalaca se priprema uz privatne časove, dok se 26 odsto đaka iz srednjih stručnih škola priprema na taj način.

To, prema njenoj oceni, znači da gimnazijalci imaju bolje materijalne uslove.

Pomoćnica ministra je ukazala da je reč o istraživanju koje je obavljeno na osnovu ankete 7.500 srednjoškolaca iz 84 srednje škole, od čega je oko 30 odsto iz gimnazija, a oko 70 odsto iz srednjih stučnih škola iz svih delova zemlje.

Srednjoškolci bi voleli da fakultet upisuju preko završnog ispita i liste želja, kao što su upisivali srednju školu, dok veliki broj srednjoškolaca uopšte nije posetio fakultet koji bi želeo da upiše, pokazalo je istraživanje.

Kada treba da se informišu o fakultetu koji žele da upišu, najveći broj informacija dobijaju putem interneta ili putem starijih prijatelja koje su dosta nepouzdane jer je to subjektivni stav, istakla je pomoćnica ministra.

Gimnazijalci i srednjoškolci stručnog opredeljenja su saglasni da su u školi stekli puno prijatelja, kako je navela, dok samo oko 10 odsto smatra da je škola dosadna.

Stav da sa fakultetskom diplomom mogu da odu u inostranstvo ima 40 odsto gimnazijalaca dok se samo 68 odsto gimnazijalaca i 57odsto iz srednjih stručnih škola raduje studentskom životu, rekla je Lužanin.

Na pitanje da li veruju u sebe, učenici su imali dominantan stav da veruju u sebe, kako je rečeno na konferenciji, ali da svaki drugi srednjoškolac oseća tremu pred prijemni ispit.

Lužanin je podvukla da je važno da se u Srbiji pokrene diskusija među srednjoškolcima i nastavnim kadrom o svim bitnim pitanjima koja se njih tiču, kao i da bi trebalo uvesti ocenjivanje rada nastavnika u srednjim školama.