Potrošači u Srbiji su i na kraju 2014. bili među najpesimističnijim u svetu, dok na globalnom nivou raspoloženje potrošača balansira na granici između optimizma i pesimizna, pokazali su rezultati istraživanja američke kompanije Nilsen.
Ta kompanija indeks poverenja od 2005. izračunava na osnovu odgovora više od 30.000 ispitanika sa pristupom internetu u 60 zemalja.
U svetu su od Srbije pesimističnije samo Italija (45 poena), Južna Koreja (48 poena) i Hrvatska (49 poena). Peta najpesimističnija zemlja je Ukrajina, koja kao i Srbija ima 52 poena.
Najveći optimizam na kraju prošle godine iskazali potrošači u Indiji (129 poena), zatim u Indoneziji i na Filipinima (po 120 bodova), Ujedinjenim Arapskim Emiratima (114 poena) i na Tajlandu (111 poena).
U Evropi je potrošačko poverenje palo dva poena na 76 poena, a jedina relativno optimistična zemlja bila je Danska sa 103 poena.
Među najvećim svetskim privredama, potrošačko poverenje smanjeno je za dva poena na 106 poena u SAD, četiri poena na 107 u Kini i četiri poena na 73 u Japanu. Sa druge strane, u Nemačkoj i Britaniji, poverenje je uvećano za po jedan poen na 98 odnosno 94 poena.