"Novi, bespapirni sistem, koji je počeo da radi 21. januara, doneće više novca u budžet i značajno ubrzati proceduru", rekao je direktor Uprave carina Miloš Tomić prilikom predstavljanja sistema u Upravi carina.
Tomić je objasnio da su do sada strane kamiondžije u tranzitu morale da prilažu papire, a da su sada uvedeni bar-kod čitači na ulazu i izlazu iz Srbije, i dodao da postupak važi za sve vrste robe, kao i do sada.
"Novi sistem ne važi za uvoz i izvoz, nego za tranzit", precizirao je Tomić.
Tomić je dodao da bi Srbija u oktobru trebalo da postane deo zajedničkog transportnog sistema EU, koja je finansirala uvođenje bar-kodova na granici sa 2,2 miliona evra iz pretpristupnih fondova.
U novi kompjuterski tranzitni sistem uključene su sve carinske ispostave i 100 špediterskih kompanija elektronski podnosi tranzitne deklaracije i kroz Srbije je na taj način prošlo već više od 55.000 kamiona.
Pomoćnik direktora carine Duško Marinković rekao je da bi Srbija, da nije uvela bespapirni sistem za tranzit na granici, postala usko grlo i svi bi je zaobilazili, a državni budžet bio bi tanji za 30 do 50 miliona evra.
"Srbija više nije jedina zemlja u regionu u kojoj se prekida lanac sigurnog transporta, a sistem će omogućiti i bolju konkurentnost Koridora 10", rekao je Marinković.
Zamenik šefa Delegacije EU u Srbiji Oskar Benedikt rekao je da je unija za carinsike projekte u Srbiji dala ukupno devet miliona evra, a da je u pripremi projekat vredan 6,6 miliona evra.
"Cilj je uvođenje potpuno bespapirne procedure za uvoz i izvoz", rekao je Benedikt.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji