Kupiš polovan auto, star četiri godine, za koji je prodavac „dao ruku“ da radi kao nov. Samo je zaglavljen mehanizam na desnom prozoru i unutra se oseća neki čudan, pomalo ustajao miris. Posle mesec dana i drugi prozor krene da koči, posle dva crkne servo volan, posle tri se pokvari elektrika, a ustajao miris se i dalje oseća. I onda odeš kod majstora i saznaš da su kola, zapravo, "nastradala" u majskim poplavama

Upravo to se dogodilo Urošu K. (29) iz Kragujevca..., počinje na 24sata.rs priča o ozbiljnom "biznisu" u kome stradaju naivni kupci.

"Letos sam, na jednom autoplacu u Čačku, kupio žutu “škodu fabiju”, koja je na prvi pogled zaista izgledala sasvim okej. Farba je bila očuvana i kola su išla super. Kako su meseci prolazili, kao da je sve krenulo da otkazuje. Kad mi je, posle dva meseca, otkazao servo volan, otišao sam kod majstora i on mi je posle par dana rekao da su morali da mi zamene ceo mehanizam, jer je pukao kad su pokušali da ga poprave. Znajući da su kola relativno mlada, to mi je bilo jako čudno", priča on.

Jer, naravno, kad kupite kola koja su 2009. godište i platite ih 4.000 eura, ne očekujete da će vam se nešto toliko brzo pokvariti. Ali to nije bio kraj. Nedugo zatim, na kolima se pokvarila elektrika i farovi nisu radili ispravno, a unutra je počeo da se oseća nekakav miris paljevine.

Kad sam kupio kola, primetio sam da, kad malo duže stoje zatvorena, iz njih krene da isparava pomalo ustajali miris. Kupovao sam osveživače, ali ništa. Onda je počeo da se oseća miris paljevine, plina, pa sam se uplašio da se nešto nije zapalilo – objašnjava Uroš.

 Automehaničar i električar Vladimir O. kaže da mu je bio dovoljan jedan pogled, da u svoju tvrdnju bude potpuno siguran.

"Čim sam primetio blato i travu na kablovima za elektriku znao sam koliko je sati. To sam potvrdio kad sam izvukao pojas do kraja i na njemu, takođe, našao blatnjave tragove, što znači da su ga samo spolja oprali. Sredio sam već 7, 8 automobila koji su izvučeni iz poplave, ali Urošev je stvarno urađen “ofrlje”. To se radi do najsitnijih detalja", priča on.

Vladimir kaže da je, za razliku od Uroševe žute “fabije”, većina automobila iz poplave “zamaskirana” toliko dobro, da bi retko koji kupac mogao da primeti da nešto nije u redu.

"Laik neće moći da primeti, jer se to spolja ne vidi, ali majstor zna gde da pogleda. Mnogo mi je ljudi dolazilo sa sličnim problemima i nevericom u očima kad im kažem da su im kola bila poplavljena", kaže on.

Ovakvih slučajva ima širom Srbije, a pogotovo u Beogradu, koji je jedno od najvećih tržišta poplavljenih automobila. Jedan od beogradskih automehaničara Nikola S. priča da je pre neki dan radio na automobilu, koji je do krova bio pod vodom.

Majstori se slažu da su takvi automobili “pokretne bombe” i savetuju da se pri kupovini polovnih automobila potraži njihova dijagnoza.

" Auto iz poplave nikad više ne može da radi sasvim normalno. Može da se dogodi da se ugasi u toku vožnje, jer baš u tom trenutku crkne neki osigurač. I šta posle?", pita se majstor iz Kragujevca, Vladimir O.