A posle se pitamo zašto su nam deca zapuštena i neobrazovana!

Alarmantan, šokantan, tužan podatak do kojeg su došle "Večernje novosti", pozivajući se na Ministarstvo prosvete Srbije, dakle relevantnog mesta..

U školskoj 2013/14. godini u srpskim osnovnim i srednjim školama zabeleženo je ČETIRI MILIONA neopravdanih časova!

Kada se izostancima bez pokrića dodaju i opravdana odsustva - u školske dnevnike ubeleženo je oko 50 miliona izostanaka.

Ministarstvo prosvete prikupilo je informacije iz više od 90 odsto škola, što je pokazalo koliko gradiva đaci propuste svake godine.

- Učenici osnovnih škola su, u proseku, tokom školske 2013/14. godine izostali sa 47 časova. Od toga su 43 izostanka bila opravdana, a četiri neopravdana, navode u Ministarstvu prosvete.

- U srednjim školama učenici su prosečno imali po 97 izostanaka, i to 90 opravdanih i devet neopravdanih. Učenici u srednjim školama imaju značajno više časova u toku dana u odnosu na osnovnu školu, pa je to najvažniji uzrok ovolike razlike. Oni imaju i veći broj radnih dana tokom godine. Učenici srednjih škola imaju 185 nastavnih dana, a u osnovnim školama je pet manje. Srednjoškolci su, tako, u proseku bili odsutni između tri i četiri radne nedelje tokom školske godine.

Ministarstvo prosvete još ne raspolaže podacima za tekuću školsku godinu, a prema tvrdnjama Foruma srednjih stručnih škola, podaci su još alarmantniji.

Milorad Antić, predsednik Foruma, tvrdi da je u trogodišnjim mašinskim, saobraćajnim, drvnim, tekstilnim i sličnim stručnim školama, samo tokom prvog polugodišta, svaki đak napravio u proseku po 80 izostanaka.

Podaci su novi, odnose se na prvo polugodište beogradskih stručnih škola i različiti su od škole do škole. Prednjače tehničke škole, Škola za negu lepote, Brodarska... U medicinskim je situacija znatno bolja, pa je prosek po polugodištu 56 izostanaka. I u ekonomskim školama jedan đak izostao u proseku sa 60 časova", kaže Antić.

Po pravilu, napominje, najviše se beži sa časova u prvom i četvrtom razredu.

Antić kaže da je u školama u centru Beograda uočena i pravilnost da mnogo manje sa nastave izostaju đaci koji su iz udaljenih opština, poput Lazarevca, Mladenovca ili Obrenovca, nego deca koja žive blizu škole.

Ako se ovome dodaju šrajkovi prosvetnih radnika i produžene zimske ferije, jasno je sa kakvim znanjem đaci odlaze iz škola... Zbog mnogo bržeg načina života, preotperećenosti poslom, roditelji najčešće i ne znaju gde su im deca, tačnije misle da su u školi. Ali, roditelji bi, svakako, morali da imaju aktivniju ulogu u vaspitavanju svoje dece.

Kako ovome stati na put? Imate li predlog?