Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao "Beograd na vodi", jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda.

Autoput će tako biti direktno povezan s banatskim magistralama, pa vozači neće morati da ulaze u Beograd i Pančevo.

“Procenjuje se da bi izgradnja trajala oko tri godine. Potencijalna izgradnja putem koncesije ili javno-privatnog partnerstva planirana je sa kineskim partnerima. Ukupna investiciona vrednost izgradnje celokupnog projekta iznosi oko 470 miliona evra, od čega je za drumsko-železnički most potrebno oko 129 miliona evra”, rekli su za “Blic” u Ministarstvu građevine.

Dokumentacija za izgradnju mosta i obilaznice uveliko se priprema, urađeni su generalni i idejni projekti, koji su u postupku odobravanja, kao i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Grad Beograd i Pančevo usvojili su planove detaljne regulacije.

“Ipak, nedostaje projekat za dobijanje građevinske dozvole, a nisu još utvrđeni ni izvori finansiranja pa se ne može precizirati kada će izgradnja mosta i pruge započeti. Izvesno je da će radovi biti , zbog čega se dokumentacija priprema”, rekli su u “Železnicama”.

Nakon izgradnje mosta teretni vozovi neće jezditi prugom oko Kalemegdana.

“Obilazna pruga omogućila bi da se ostvari direktna veza Banata sa centralnom Srbijom, kao i bezbedan prevoz opasnih materija van centralnog gradskog jezgra, kako na području Beograda, tako i na području Pančeva. Izgradnjom obilazne pruga, postojeće pruga oko Kalemegdana mogla bi eventualno ostati u funkciji gradsko-prigradskog saobraćaja”, naveli su u “Železnicama” za “Blic”.