Beograđani su uglavnom zadovoljni javnim prevozom, autobuske linije 95, 23 i 16 dnevno prevezu najviše putnika, a tramvajski podsistem je najmanje iskorišćen, pokazali su rezultati studije "Brojanje putnika u javnom prevozu i anketa korisnika javnog prevoza", koju je danas predstavio menadžer Vesić.

"Na tome radi Sekretarijat za saobraćaj veoma intenzivno, a na osnovu ove studije radićemo novu mrežu linija, jer grad se širio, a istovremeno mreža linija nije pratila širenje grada. Danas imamo situaciju da su negde autobusi prazni, a negde puni, negde idu zglobni, a dovoljni su obični, a negde je obratno, takođe tramvajska mreža je neiskorišćena", rekao je Vesić.

 Prema njegovim rečima, da bi se uradila prava mreža linija, koja odgovara zahtevima građana, kao i da bi bilo dovoljno autobusa tamo gde zaista treba, važno je imati rezultate ove studije.

"Bez njih, to naprosto ne bi bilo moguće i zato su ove dve javne nabavke (za brojanje putnika i anketu) bile veoma važne. Sada kada su završene, na naučnoj bazi moći će da se izračuna kako treba da izgleda nova mreža linija koja će biti po meri građana i koja bi trebalo u mnogo većoj meri da zadovolji zahteve građana i privrede u Beogradu", kaže gradski menadžer.

On je dodao da brojanje putnika u Beogradu nije rađeno 10 godina i da postojeća mreža linija javnog gradskog prevoza nije dugo menjana, samo je, kako je rekao, stihijski nadograđivana, pogotovo u prigradskim delovima grada, i bez mnogo efekata.

Vesić je istakao da je ova studija pokazala da ima dosta unutrašnjih mogućnosti za drugačiju preraspodelu linija i bez kupovine novih autobusa i da se tako može bitno poboljšati prevoz.

"Autobusi jesu stari i kupovina novih je neophodna, ali je suština u tome da možemo drugačije da isplaniramo linije i da i tu postignemo efekte i to je poenta ovih studija", rekao je Vesić.

NAJOPTEREĆENIJA LINIJA 95

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović istakao je da je najopterećenija linija 95.

"Studija je pokazala da su linije 95, 23 i 16 imaju najveći broj prevezenih putnika u toku dana, a takođe postoje linije koje u toku dana prevezu manje od 300 putnika - 513 i 613. Linija sa najmanjim koeficijentom iskorišćenja kapaciteta su 68, 44, 75 i ono što je vrlo važno, studija je pokazala da je tramvajski podsistem u sistemu javnog gradskog prevoza najslabije iskorišćen", rekao je Rafailović.

"Ovi izlazni podaci studije brojanja putnika poslužiće da uz naučni pristup definišemo jednu novu mrežu linija javnog gradskog prevoza, a sve to preko ažuriranja transportnog modela grada Beograda", rekao je Rafailović.

On je najavio potpisivanje ugovora za još dve vrlo ozbiljne javne nabavke - ažuriranje transportnog modela grada Beograda i novu mrežu linija javnog gradskog prevoza.