Most dug 322,5, raspona 52,5 metara, premostio je dve obale i omogućio Italijanskoj kompaniji "Italiana costruzioni CAF", da počne preko njega polaganja koloseka.

Most je spojio obale i do 20. aprila, uslovno rečeno, "Italiana cnostruzioni CAF", biće uvedena u posao na mostu. Ostaće još neki radovi, tipa korozivna zaštita, farbanje i doterivanje nekih sitnih detalja koji neće uticati na odvijanje radova italijanske kompanije, rečeno je danas Tanjugu na mostu.

Radi se na uređenju korita reke, hidroizolazija i zaštita metalne konstrukcije mosta gumiranim elemntima, kažu stručnjaci na mostu kojih je danas ovde samo nekoliko jer su otišli da proslave Vaskrs.

Italijanska kompanije je do mosta i sa jedne i sa druge strane, položila kolosek, a "Simens" postavio kontaktnu mrežu.

"Italiana construzioni CAF" je na koloseku završila oko 90 odsto radova, a toliko, otprilike, i "Simens" i očekuje se da ova deonica pruge bude puštena u promet u avgustu.

Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona dužine 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna.

Radnici "Goše" i "Mostogradnje" mesecima su radili u tri smene, noću i vikendom, kako bi most završili "u nekom planiranom roku".

Izgradnju mosta je, 1. marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina- Meteorit" pa prekinuo zbog stečaja.

"Goša" i "Mostogradnja" radove su počeli 24. aprila prošle godine prema sporazum o izgradnju koga su potpisali sa Železnicom Srbije.

Vrednost poslova, prema ugovoru, koga su ove srpske firme obavile i koje će obaviti do definitivne predaje investitoru je 2,5 milona evra.

"Alpina" je na mostu izgradila sve betonske stubove predviđene projektom, u koje je, ugrađeno blizu 11.000 tona betona. Do odlaska u stečaj, "Alpina" je izgradila i 67,5 metara mosta.

Izgradnju ovog mosta finansira Evropska investiciona banka a investitor je Zzeleznica Srbije.

Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje - Chuprija - Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi Italijanska kompanija "Italiana costruzioni CAF", a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija "Simens".

Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.