
Američki trgovci zadovoljni su dobrim početkom pretpraznične sezone kupovina, koja je za sada 8,3 odsto berićetnija od prošlogodišnje, pokazali su rezultati koje je objavila grupa za praćenje maloprodaje "Šopertrek" (ShopperTrak).
Prema podacima te grupacije, koja prati podatke o prodaji u 50.000 prodavnica širom SAD, Amerikanci su u petak, dan posle američkog nacionalnog praznika Dana zahvalnosti - kada obično počinju kupovine za Božić i Novu godinu - u prodavnicama potrošili 10,3 milijarde dolara, uporedjenju sa 9,5 milijardi istog dana lane.
Analitičari su očekivali povećanje prodaje izmedju četiri i pet odsto. "Ovo je zaista dobar podatak", izjavio je suosnivač "Šopertreka" Bil Martin, ukazujući da "ne možete imati dobru sezonu bez dobrog početka".
Prema njegovim rečima, kada se ovi podaci uporede sa podacima za septembar i oktobar, "kupaca kao da nije bilo u prodavnicama" tih meseci.
U posebnom saopštenju, lanac robnih kuća "Džej Si Peni" (J.C.Penny) je objavio da je imao "odličnu prodaju u svim kategorijama robe", uključujući nakit i robu za decu i mlade.
Ovi rezultati su ohrabrujući, budući da su se trgovci poslednjih meseci borili sa anemičnom prodajom, kako zbog sve manje kupovne moći stanovništva usled stalno rastućih cena hrane ni goriva, tako i zbog kreditne krize u zemlji, ocenio je AP.
U želji da se što više okorište od prazničnog raspoloženja, mnoge američke prodavnice i robne kuće su na početku zvanične pretprazničke sezone kupovine, u petak, uvele produženo radno vreme, poneke i do ponoći, ali i rasprodaje u, inače slabim, jutarnjim časovima.
(Tanjug)
Prema podacima te grupacije, koja prati podatke o prodaji u 50.000 prodavnica širom SAD, Amerikanci su u petak, dan posle američkog nacionalnog praznika Dana zahvalnosti - kada obično počinju kupovine za Božić i Novu godinu - u prodavnicama potrošili 10,3 milijarde dolara, uporedjenju sa 9,5 milijardi istog dana lane.
Analitičari su očekivali povećanje prodaje izmedju četiri i pet odsto. "Ovo je zaista dobar podatak", izjavio je suosnivač "Šopertreka" Bil Martin, ukazujući da "ne možete imati dobru sezonu bez dobrog početka".
Prema njegovim rečima, kada se ovi podaci uporede sa podacima za septembar i oktobar, "kupaca kao da nije bilo u prodavnicama" tih meseci.
U posebnom saopštenju, lanac robnih kuća "Džej Si Peni" (J.C.Penny) je objavio da je imao "odličnu prodaju u svim kategorijama robe", uključujući nakit i robu za decu i mlade.
Ovi rezultati su ohrabrujući, budući da su se trgovci poslednjih meseci borili sa anemičnom prodajom, kako zbog sve manje kupovne moći stanovništva usled stalno rastućih cena hrane ni goriva, tako i zbog kreditne krize u zemlji, ocenio je AP.
U želji da se što više okorište od prazničnog raspoloženja, mnoge američke prodavnice i robne kuće su na početku zvanične pretprazničke sezone kupovine, u petak, uvele produženo radno vreme, poneke i do ponoći, ali i rasprodaje u, inače slabim, jutarnjim časovima.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.