Prvi elektromotorni voz krenuo sprskim prugama

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Društvo

Kakva “munja”! Konačno na srpskim prugama

Autori Jelena Stokić mondo.rs
Autori Jelena Stokić mondo.rs

Čist, lep i udoban, novi voz, "čuveni švajcarac" danas je počeo put srpskim prugama...

Izvor: Mondo/ Goran Sivački, ilustracija

U 12 časova prvi novi elektromotorni voz na relaciji Beograd-Novi Sad – Subotica je pušten u saobraćaj, a na glavnoj železničkoj stanici u Beogradu pre polaska je bilo prilično živo – što zbog novinarskih ekipa koje su fotografisale i zagledale novu mašinu, što zbog putnika koji su dolazuili i zapitkivali da li "baš taj voz ide do Subotice."

Nakon švajcarkih tramvaja koji su bili pravi” bum” na beogradskim ulicama, od danas će se crveno-plava boja, koja je simbol kompanije “Štadler”, videti i na srpskim prugama.

Ono što prvo upada u oči je moderan dizajn voza, koji veoma podseća na tramvaje koji su već na ulicama glavnog grada. Ipak, ono što će putnicima najviše goditi jeste komfor i besprekorna čistoća u vozu.

Prvo iznenađenje za putnike je već na ulazu u voz - klizni stepenik, a postoje i posebna vrata koja su predviđena za osobe sa invaliditetom i putnike sa biciklima.

Ono što će biti poseban ugođaj za putnike ovog voza sa 235 meta za sedenje je veći prostor za kretanje, odnosno razmak između dva reda sedišta, mesto za odlaganje prtljaga, kao i klimatizovan prostor koji će u ovim vrelim danima itekako prijati.

"Više je novina. Putnici mogu da uđu i sa biciklima, odmah pored ulaza je mesto predviđeno za njih i njihova prevozna sredstva, ali što je još bitnije i za osobe sa posebnim potrebama. Postoje posebne pregrade za kolica, kao i šipke za pridržavanje i pomoć pri ustajanju”, rekao nam je jedan od konduktera ispred Štadlerovog voza pokazujući nam i velike moderne kante za smeće odmah na ulazu.

Cene karata nešto više

Karta za prvi razred na relaciji Beograd-Novi Sad u jednom smeru iznosi 560 dinara ako su kupljene na blagajni železničke stanice, odnosno 840 dinara za putnike koji se odluče da kartu kupe u vozu. Karte za drugi razred su nešto jeftinije i koštaju 430 dinara na blagajni, odnosno 650 dinara u vozu. Na relaciji Beograd-Subotica cena karte za prvi razred je 940 dinara, odnosno 1.410 dinara. Za drugi razred je 720 dinara ako se kupi na blagajni , a ako se kupi u vozu je 1.080 dinara. Izvršni direktor Železnica Srbije Nenad Kecman je rekao na koferenciji da je cena nešto viša nego do sada shodno celokupnoj usluzi. ”Mi smo i sa tim cenama daleko jeftiniji od drumskog saobraćaja”, naglasio je on.

Kako nam je objasnio putnici će svoj prtljag moći da odlože u pregrade iznad sedišta, ali imaće i poseban “stalak” za kofere, tako da je komfor zagarantovan jer ne bi trebalo da bude provlačenja pored stvari, guranja.

Ono što će sigurno obradovati mnoge, pogotovu ako nisu česti putnici na pomenutoj relaciji, je obaveštenje o stanicama.

”Automatski će glas obaveštavati putnike koja je sledeća stanica pre nego što stane, a i kada dođe u stanicu. Mi to nismo imali duže vreme. Bilo je ranije nešto slično – putnici su preko mikrofona obaveštavani o stajalištima”, kaže kondukter.

Posebna pažnja je posvećena bezbednosti putnika tako da su nove garniture opremljene najsavremeniji sistemom video nadzora (kamere spolja i iznutra), savremenom dijagnostikom kvarova. Putnicima je, pored ručica za slučaj opasnosti, na raspolaganju i interfon preko koga mogu da komuniciraju sa mašinovođom.

Generalni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić, koji je tim vozom otputovao za Novi Sad, poručio je da će građani na toj liniji imati brži i udobniji prevoz.

Stojčić je rekao da je do sada srpskim železnicama isporučeno 17 Štadlerovih vozova, od ukupno 21 garniture, kao i da će se ti vozovi sukcesivno uključivati u redovan putnički železnički saobraćaj širom Srbije. Ostala četiri voza će biti isporučena do kraja avgusta.

Stojčić je na konferenciji za novinare u Glavnoj železničkoj stanici Beograd istakao da su ti švajcarki vozovi napravljeni po najsavremenijoj tehnologiji i da je njihova maksimalna brzina 160 km na sat, ali da će zbog stanja pruge saobraćati manjim brzinama.

Moderan toalet

Za razliku od vozova koji su do sada saobraćali srpskim prugama, a u kojima su katastrofani uslovi u toaletima, ovaj u novom vozu je pravo “čudo”- čak ima i vakuum.

”Oni će se na našim prugama kretati propisanim brzinama - za beogradsko čvorište to je 90 kilimetara na sat, a što se ide dalje i 60 kilometara na sat”, rekao je Stojčić i napomenuo da je u toku remont pruga Ruma-Golubinci, Sopot- Kovačica i Mala Krsa- Velika Plana, što znači da će vozovi moći da razviju i veću brzinu.

Prvi novi elektromotorni voz, koji su srpske železnice nabavile posle više od 30 godina, je uključen u redovan saobraćaj kao ICS (Inter Siti Srbija).

Novi voz će saobraćati na relaciji Beograd-Novi Sad sa glavne železnilke stanice u 12 sati, a u Novi Sad će stizati u 13.30. U povratku iz Novog Sada kreće u 14.06 i u Beograd stiže u 15.51.

Na relaciji Beograd-Subotica nova garnitura će polaziti u 17 sati, a dolazak u Suboticu će biti u 21.08 sati. Upovratku voz kreće iz Subotice u 5. 55 časova ujutru, a u Beograd će stizati u 9.48 časova.

Apel putnicima

Direktor Železnica Srbije je apleovao na sve putnike da čuvaju nove vozove, ne ostavljaju za sobom smeće, ne habaju sedišta.

Na relaciji Beograd - Sutobica saobraćaće ukupno pet Štadlerovih garnitura - danas su uvele jednu i u naredne dve nedelje će uvesti još po dve.


Železnice Srbije su potpisale ugovor sa švajcarskim Šadlerom za isporuku 21 elektromotornog voza marta 2013, a vrednost ugovora je 99 miliona evra i realizuje se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Komentari 86

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mika Hakinen

Bojim se da ne bude - kupio najnoviji mercedes i vozi ga u njivu? Pruge nam na oranje lice....

mister no

Odgovor za "ja": Da si doboljno inteligentan u sta sumnjam shvatio bi da kad bi popravili prugu Apatin-Sombor Kupusina bi bila izmedju, odnosno prolazilo bi se kroz Kupusinu, a kad bi popravili relaciju Apatin-Bogojevo, Sonta bi bila izmedju koja je povezana sa Prigrevicom tako da bi svi bili umrezeni, ali coveku sa tvojim razmisljanjem tesko da je i ovo obimno objasnjenje ista pomoglo.

Mića

Ovaj WC smo sad videli u ovakvom stanju i nikad više. Sačuvajte sliku za uspomenu.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader