Na sednici je odlučeno da, u slučaju nestašica vode za piće i druge potrebe, predsednici opština održe sednice štabova da bi definisali prioritete u vodosnabdevanju, način i distribuciju vode i procenu broja domaćinstava po mesnim zajednicama koje mogu imati probleme u snabdevanju.

Takođe, na sednici, kojom je predsedavao komandant štaba, gradonačelnik Siniša Mali, direktorima javnih komunalnih preduzeća naloženo je da sagledaju tehničke kapacitete, ispravnost mehanizacije koja se angažuje za alternativno snabdevanje i raspoloživost stacionarnih rezervoara.

Kako je saopšteno iz Gradske uprave, direktor "Beogradskog vodovoda i kanalizacije" treba da preduzme mere na planiranju distribucije vode smanjenim kapacitetima, kao i kontrolu kvaliteta vode na bazenima koje koristi stanovništvo.

Direktori "Gradske čistoće", "Zelenila" i komunalnih preduzeća čiji su osnivači opštine, preduzeće mere održavanja ulica i zelenih površina, javnih česmi i fontana tokom visokih temperatura, a potrebno je i da planiraju vanredne termine izbacivanja smeća iz zgrada i drugih objekata radi sprečavanja epidemije.

Direktori KBC-a i domova zdravlja preduzeće preventivne mere za prihvat ugroženog stanovništva, a sekretarijati za privredu i za komunalne i stambene poslove treba da preduzmu mere na pripremi zaliha flaširane vode za piće i njihovu distribuciju.

Sekretarijat za komunalne i stambene poslove će, kako se navodi, pojačati kontrolu kvaliteta vode za piće, kao i vode koja se koristi na otvorenim i zatvorenim kupalištima.

Njihov zadatak je i da preduzmu mere na zaprašivanju komaraca i odbrane od divljih osinjaka, pčela i stršljenova. Povećane mere nadžora u sprečavanju nedozvoljenog paljenja ili loženja vatre na javnim i drugim površinama zadatak su Sekretarijata za inspekcijske poslove.

Taj sekretarijat će povećati mere inspekcijskog i komunalnog nadžora u reonima pijaca i na mestima poznatim po narušavanju komunalnog reda, u reonima izletišta, kupališta, bazena, kao i nazdor nad radom trgovine i zanatstva.

Sekretarijat za inspekcijske poslove obavljaće stalnu kontrolu komunalnog reda na obalama reka, a posebno u vreme smanjenog vodostaja.

Biće organizovan i stalni nadžor nad prodajom robe unutar pijaca i preduzete mere radi sprečavanja prodaje kvarljive robe.

Kako je odlučeno, rukovodioci organizacionih celina Gradske uprave pojačaće kontrolu poštovanja Zakona o zaštiti od duvanskog dima, radi sprečavanja izbijanja požara, a Sekretarijat za socijalnu zaštitu će dati predlog mera zaštite i pružanja pomoći za najugroženije stanovništvo na teritoriji grada.

JP "Ada Ciganlija" će pojačano vršiti kontrolu nedozvoljenog paljenja vatre i prodaje artikala hrane i drugih namirnica.

U slučaju proglašenja vanredne situacije zbog elementarne nepogode od visokih temperatura i suša, potrebno je obezbediti operativno dežurstvo i pravilan rad stručno-operativnih timova za odbranu od suša i visokih temperatura.

"Beogradski vodovod i kanalizacija" će, u koordinaciji sa Crvenim krstom, organizovati postavljanje posuda za vodu na mestima poput autobuske i železničke stanice, kako bi građani mogli da se osveže, rashlade i popiju vodu.

Štab za vanredne situacije će, ukoliko bude potrebe, angažovati i druge organizacije poput Crvenog krsta Beograd i Vatrogasnog saveza Beograda.

Direktor Službe za komunikaciju i koordinaciju odnosa sa građanima predložiće mesta postavljanja auto-cisterni i cisterni za vodu na javnoj površini, za potrebe stanovnika Beograda.