• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Po obrazovanju Srbija opet medju najgorima

Finski učenici zauzeli su prvo mesto u studiji o obrazovanju PISA, koju je medju više od 400.000 srednjoškolaca u 57 zemalja sprovela Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) sa ciljem da ustanovi efikanost obrazovnih sistema u svetu.

Finski učenici zauzeli su prvo mesto u studiji o obrazovanju PISA, koju je medju više od 400.000 srednjoškolaca u 57 zemalja sprovela Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) sa ciljem da ustanovi efikanost obrazovnih sistema u svetu.

Prema prelimiranim podacima studije, koju OECD sprovodi svake tri godine i koja je obuhvatila zemlje koje objedinjuju gotovo 90 odsto svetskog društvenog proizvoda, odmah za Finskom slede Hongkong i Kanada, dok je Srbija rangirana na 41. mestu, u delu tabele koji, kako se navodi, "statistički znatno zaostaje za prosekom OECD".

U poredjenju sa Finskom, koja je prikupila 563 poena, Srbija je rangirana sa 436 poena. U gornjem delu tabele nalaze se još i Kineski Tajpej (Tajvan), Estonija, Japan, Novi Zeland i Australija.

Od republika bivše Jugoslavije, Slovenija je na tabeli 12, Hrvatska 26, a Crna Gora je na 48 mestu sa 412 poena.

Poredjenja radi, SAD se nalaze na 29 mestu, Rusija na 35, a Italija na 36 mestu, dok nove članice EU Bugarska i Rumunija zauzimaju 42 i 47 mesto.

Najnovije istraživanje PISA za 2006. godinu, čija će kompletna verzija biti objavljena 4. decembra, bilo je fokusirano na poznavanje nauke i na sposobnost srednjoškolaca, petnaestogodišnjaka da svoje znanje primene u prepoznavanju i rešavanju problema u svakodnevnom životu, saopštio je OECD.

Prethodna istraživanja u okviru programa PISA, 2000. i 2003. godine odnosila su se na sposobnost čitanja, odnosno poznavanje matematike, pa se zbog razlike u prirodi testova ne mogu izvoditi valjana poredjenja sa najnovijim istraživanjem, naveo je OECD.

Kometarišući rezultate testa PISA, generalni sekretar OECD Anhel Gurija izjavio je da je to orudje koje pomaže vladama u donošenju odluka u vezi sa obrazovnom politikom.

"U današnjoj kompetitivnoj globalnoj ekonomiji, kvalitetno obrazovanje je jedno od najvrednijih dobara koje društvo i pojedinac mogu da poseduju", rekao je Gurija.

U tom svetlu, dodao je generalni sekretar, "PISA je mnogo više od pukog rangiranja. Reč je o tome u kojoj meri obrazovni sistemi pripremaju mlade ljude za sutrašnjicu. Prvo i najvažnije, ona ukazuje zemljama gde leže njihova snaga i njihove slabosti".

Test PISA, OECD sprovodi svake tri godine u zemljama članicama i zemljama partnerima medju petnaestogodišnjim učenicima srednjih škola.

U 2006. godin sveobuhvatni dvočasovni test bio je usredsredjen na nauku, ali je obuhvatio i veštinu čitanja, matematiku, a poslužio je i za prikupljanje podataka o samim učenicima, porodičnim i institucionalnim činiocima koji mogu pojasne razlike u rezultatima,
navodi se u saopštenju OECD.

Učenici iz Srbije nalazili su se pri dnu tabele i u istraživanju PISA iz 2003. godine, koje je tada obuhvatilo 41 zemlju. Oni su te godine, kada je Srbija prvi put učestvovala u projektu PISA, bili rangirani od 33 do 37 mesta.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image