• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Žalba Delte zbog C marketa krajem godine

Kompanija Delta najavila je da će se žaliti Vrhovnom sudu na zabranu pripajanja C marketa zbog monopolskog položaja u Beogradu, nakon što krajem decembra budu završene analize tržišta. Direktor Delta Maksija Dragan Filipović najavljuje i ubuduće nezaustavljiv rast kompanije.

Kompanija Delta najavila je da će se žaliti Vrhovnom sudu na zabranu pripajanja C marketa zbog monopolskog položaja u Beogradu, nakon što krajem decembra budu završene analize tržišta.

Generalni direktor maloprodajnog lanca Delta maksi (Maxi) Dragan Filipović u intervjuu agenciji Beta je kazao da se upravo radi na tome da zvanične državne i nezavisne inostrane institucije tačno utvrde položaj Delte na srpskom i beogradskom tržištu.

Komisija za zaštitu konkurencije je krajem novembra Delti dostavila rešenje kojim se po drugi put odbija pripajanje C marketa trgovinskom lancu te kompanije zbog monopola na tržištu u Beogradu, ali nema mogućnost da spreči ili kazni kompaniju za taj postupak.

"Delta će argumentovano dokazati da je u pravu, da ima prostora da se dalje razvija, da nije ni stigla do granice monopolskog položaja od 40 odsto tržišta, a kamoli da ga je zloupotrebila", naglasio je Filipović.

Delta je ranije radila istraživanja, istakao je, da bi znala gde joj je mesto i prema tim procenama, vrednost tržišta prehramenih proizvoda u Srbiji, uklučujući piće, duvan i sredstva za higijenu, kreće se izmedju 4,2 i 4,5 milijardi evra godišnje.

Filipović je naveo da Delta maksi trenutno ima prihod od oko 900 miliona evra godišnje, ali nije želeo da navede koliki je to udeo na tržištu, pošto očekuje nezavisnu procenu.

"Delta će stati samo onog trenutka kada nam zakonska regulativa to bude nalagala. Nama trenutno zakon to ne kaže, nego se u javnosti stvara lažna slika i pritisak da postoji osećaj da Delta ne bi smela više da se razvija", kazao je on.

Filipović je odbacio navode ekonomista i medija da Delta maksi ima visoke trgovačke marže ističući da su marže u hipermarketima Tempo u proseku od šest do 10 odsto, u Maksi supermarketima oko 20, a u malim prodavnicama od 21 od 22 odsto.

Napomenuo je da na formiranje krajnje cene na polici trgovine utiče šest učesnika u lancu, a ne samo trgovac, koji je samo poslednja karika.

"To su marže koje pokrivaju troškove poslovanja i nove investicije neophodne za razvoj", naglasio je on ističući da su prosečne bruto marže u svetskim trgovinskim lancima kao Volmart, Karfur i Tesko od 20 do 23 odsto, što se, kako tvrdi, može proveriti i na sajtovima tih kompanija.

Filipović je naveo da će Delta maksi, u okviru kojeg posluju i Tempo, C market i Pekabeta, do kraja godine imati ukupno 360 objekata na tržištu Srbije dodajući da je plan da se godišnje otvara po 15 novih prodavnica.

"Delta maksi ima prostor za dalji razvoj u Srbiji, nešto veći u Vojvodini, centralnom i južnom delu zemlje, a nešto manji u Beogradu. Trenutno ima lidersku poziciju i objekte u 33 grada", kazao je Filipović.

Prema petogodišnjem planu rada i razvoja, naveo je, otvaraće se veći broj srednjih i velikih marketa, a zatvarati manje prodavnice, što je u skladu i sa evropskim trendovima u trgovini.

Kako je istakao, kompanija trenutno zapošljava oko 8.300 radnika, a godišnje otvori oko 1.000 novih radnih mesta.

Delta maksi poslednjih nekoliko godina beleži dvocifreni rast prihoda od 30 od 50 odsto godišnje, a kako je kazao Filipović, plan je da se prihod kompanije bez poreza od oko 900 miliona evra u 2008. godini poveća za 60 odsto zbog regionalnog širenja.

"Planirano je da u u prvom tromesečju 2008. godine Delta maksi počne poslovanje u Albaniji, Makedoniji i Ukrajini", najavio je generalni direktor te kompanije.

Filipović je podsetio da je Delta u ovoj godini započela širenje u regionu kupovinom trgovinskog lanca Tropik u Bosni i Hercegovini i bugarskog Pikadilija, dok je u Crnoj Gori izgradila prva dva Maksi marketa.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image