Sada Knez Mihailova i Skadarska, a za koju godinu ceo potez od Zelenog venca do Kalemegdana trebalo bi da postane zona grada za šetnju i uživanje, bez automobila i saobraćajne vreve.

Prema planovima gradskih vlasti, biće zatvoren kvart omeđen ulicama Zeleni venac, Brankova, Braće Jugovića, Tadeuša Košćuška i Pariskom... 

Danas je udaren kamen temeljac nove "pešačke zone Beograda".

Radove su obišli gradski funkcioneri, a gradonačelnik Siniša Mali rekao je novinarima da će ulica Vuka Karadžića biti pretvorena u pešačku zonu za 120 dana.

"Prvo smo krenuli od Vuka Karadžića, koja će se rekonstruisati sledećih 120 dana, i ovo će biti potpuno pešačka zona. Na tome nećemo stati, sledeći korak je Zmaj Jovina, projekat će biti gotov do kraja godine, a radovi krenuti sledeće godine", rekao je Mali.

Ono što sledi je zatvaranje za saobraćaj gornjeg dela garaže na Obilićevom vencu, posle čega će ulaz u garažu biti moguć samo sa donje strane.

Preduslov za stvaranje "oaze za pešake" je, kako kaže gradonačelnik, i izgradnja podzemnih garaža, kao i izmeštanje terminusa sa Studentskog trga i Trga Republike.

Rekonstrukcija garaže na Obilićevom vencu sledi uskoro, kako bi se dobilo dodatnih 220 mesta, rekao je Mali.

undefined U Beogradu je počelo širenje pešačke zone. Ulica Vuka Karadžića u samom centru grada je prva u kojoj su počeli radovi, a obišli su ih gradonačelnik Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić.

U planu je i izgradnja novih pet podzemnih garaža, među kojima je i nova podzemna garaža na Studentskom trgu.

"Važno je da do kraja godine imamo završene projekte za još pet podzemnih garaža koje će biti na pojedinim mestima pešačke zone - na Trgu Republike, Kosančićevom vencu, Ulici Tadeuša Kašćuškog, kako bi stvorili preduslove da zatvorimo ovaj deo grada za saobraćaj", kazao je Mali.

On je rekao da će ti projekti biti završeni u naredne tri do četiri godine.



Radove na svim projektima izvodiće gradska preduzeća, a biće finansirani iz gradskog budžeta, bez uzimanja novih kredita, rekao je Mali, dodajući da će rekonstrukcija Vuka Karadžića koštati oko 100 miliona dinara.

Izgradnja novih podzemnih garaža će, prema njegovim rečima, koštati desetine miliona evra i to će biti realizovano u okviru privatno-javnih partnerstava.

Početak radova na rekonstrukciji Vuka Karadžića su sa gradonačelnikom obišli i gradski menadžer Goran Vesić i glavni gradski urbanista Milutin Folić.

Gradski urbanista Folić ranije je objasnio da je Gradsko veće proletos usvojilo Projekat IME - Identitet Mobilnost Ekologija, u kojem je jedan od podprojekata koji promoviše ove vrednosti i širenje pešačke zone Knez Mihajlove.

Dalje širenje pešačke zone treba da da okvir za potpuni silazak ka reci kao i zatvaranje Vasine ulice sa Studentskim trgom, a koja će sagledati rešavanje parkiranja, izmeštanja terminusa i druge bitne preduslove.

Kako je Folić naveo, zamišljeno je da kada bude kompletirana, cela pešačka zona ima četri dominantne funkcionalne celine, od kojih je prva Vasina kao ulica kulture, jer se u njoj nalaze Narodno pozorište, Narodni muzej, Rektorat, Filološki, Filozofski i Biološki fakultet, Kolarac, Filharmonija, Etnografski i Pedagoški muzej, kao i nekoliko hotela.

Prema njegovim rečima, Knez Mihajlova bi bila ulica trgovine, Topličin venac sa okolnim ulicama - zona ugostiteljskih objekata, a Kosančićev venac - istorijski deo u okviru koga će biti rekonstruisana kaldrma, konzerviran i uređen prostor nekadašnje biblioteke i izgrađena gradska galerija.