• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EU staje na put nepoštenom reklamiranju

Lažne besplatne ponude, nepostojeće nagrade i reklame kojima se deci sugeriše da moraju da kupe odredjeni proizvod zabranjene su od srede u svim članicama Evropske unije, gde su na snagu stupili novi propisi vezani za praksu obmanjujućeg reklamiranja i agresivnih prodaja.

Lažne besplatne ponude, nepostojeće nagrade i reklame kojima se deci sugeriše da moraju da kupe odredjeni proizvod zabranjene su od srede u svim članicama Evropske unije, gde su na snagu stupili novi propisi vezani za praksu obmanjujućeg reklamiranja i agresivnih prodaja.

"Ovo je jedan od najstrožih propisa na svetu o prodaji koja dovodi kupce u zabludu i vrši pritisak na njih da kupe odredjeni proizvod", izjavila je komesar EU za zaštitu potrošača Meglena Kuneva, dodajući da "na jedinstvenom evropskom tržištu više neće biti mesta za trgovce koji praktikuju takve metode prodaje, naročito pred božićne i novogodišnje praznike".

Do sada je samo 14 od 27 članica EU bilo uvelo tu direktivu u svoja nacionalna zakonodavstva, a od sada to moraju da učine i Velika Britanija, Finska, Francuska, Nemačka, Madjarska, Litvanija, Luksemburg, Malta, Holandija, Portugalija, Rumunija, Španija i Švedska.

Medju nepoštene metode reklamiranja, koji će ubuduće biti zabranjeni, spadaju mamljenje kupaca reklamiranjem proizvoda po veoma niskim cenama, pri istovremeno veoma malom broju takvih proizvoda na zalihama, nudjenje lažnih "besplatnih" proizvoda za koje kupci, u stvari, moraju da plate prikrivene troškove, sva oglašavanja u medijima i na Internetu u kojima se deci naredjuje da "idu da to kupe odmah" ili "da kažu mami da im to nabavi", lažne tvrdnje, kao, na primer, da neki preparat sprečava opadanje kose, piramidalne promotivne metode kojima se zaradjuje prvenstveno privlačenjem novih kupaca, a ne prodajom proizvoda, davanje nepostojećih nagrada ili nagrada kojima se od "dobitnika" zahteva da nešto plate da bi im one bile uručene, lažne tvrdnje da će neki proizvod biti u prodaji samo u veoma kratkom vremenskom periodu i da potrošači požure da ga nabave, zahtevi od potrošača da plate neki proizvod koji im je poslat, a da oni to nisu tražili.

Kompanije koje budu prekršile Nepoštenu praksu reklamiranja, propis koji je zamenio Direktivu o reklamiranju koje dovodi u zabludu, donetu 1984. godine, biće suočene s oštrim kaznama, kao što su velike novčane globe ili moguće zatvaranje.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image