Gradonačelnik Beograda Siniša Mali kaže da je cilj modernizacija trolejbusa u glavnom gradu da bi bili autonomniji i da depoi ne moraju da budu povezani sa kontaktnom mrežom koja ruži grad.
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali razgovarao je u Belorusiji sa gradonačelnikom Minska Andrejom Šorecom o unapređenju saradnje dva grada u oblasti ekonomije, privrede, turizma i kulture, saopštila je Gradska uprava.
Dva gradonačelnika obišla su zatim fabrike koje se bave proizvodnjom trolejbusa, tramvaja i autobusa "Belkomunmaš” i "Maz”.
Tokom posete preduzeću "Belkomunmaš”, koje je GSP "Beograd” isporučilo 86 trolejbusa, gradonačelnik je rekao da je neverovatno da sa njima niko nije komunicirao četiri godine nakon poslednje nabavke.
"To nije saradnja kakvu ja želim i zato se odazivam na ovakve razgovore koji su važni za zajednički napredak. Ideja je da modernizujemo postojeće trolejbuse, da imaju autonomnost, što daje mogućnost da depoi ne moraju da budu povezani sa kontaktnom mrežom koja ruži grad", rekao je gradonačelnik.
On je istakao da u naredne dve nedelje očekuje dolazak predstavnika Direkcije za javni prevoz i Gradskog saobraćajnog preduzeća kako bi se razgovaralo o finansiranju i modernizaciji čitavog trolejbuskog sistema.
Mali je naveo i da je kompanija „Maz” izrazila zainteresovanost da učestvuje na tenderu za nabavku novih autobusa u Beogradu, uz obezbeđivanje povoljnih finansijskih uslova za tu nabavku.
"To će doprineti razvoju robne saradnje između Belorusije i Srbije, a takođe ne treba zaboraviti da se u autobuse 'MAZ'-a ugrađuju delovi 'Prve petoletke' i 'Agropanonke'. Srpske kompanije proizvode delove za njihove autobuse, a 'MAZ' ima i svoje preduzeće u Kragujevcu - 'MAZ Balkan', tako da i kada kupujemo njihove autobuse, oni u sebi imaju komponente iz Srbije, a oni zapošljavaju i radnike iz naše zemlje, što je onda dodatni podsticaj za razvoj naše privrede i zapošljavanje", rekao je gradonačelnik.
On je podsetio da je potpuna obnova voznog parka GSP „Beograd” planirana u naredne četiri godine i da je potrebno napraviti radnu grupu sastavljenu od članova Direkcije za javni prevoz, GSP-a i firme „Belkomunmaš”, kako bi se napravio plan za remont i modernizaciju trolejbusa za sledeću godinu.