MONDO je u više navrata pisao o tome kako kupci bivaju obmanjeni, pogotovo u hipermarketima. Tu su masan i težak papir u kome nam mere i pakuju skupoceni delikates, vodom natopljene pršuta i salama, prekucavanje roka trajanja na bajatim proizvodama.

Varaju nas i prilikom merenja na vagama sa magnetima, zatim nikad sitnija slova na deklaracijama, sokovi bez voća, mesne prerađevine sa mesom u tragovima.

Posebno su zanimljive, a i bolje uočljive "super akcije” koje nisu akcije.

Natpisi tipa "akcija", "jeftino", "plati dva, ponesi tri" i "još malo pa nestalo" samo su neki od onih na koje kupci najčešće nasednu.

Takvo oglašavanje budi želju da mahnito trpate namirnice u korpu, jer vas pomisao da ste nešto dobili za "dž" ili upola jeftinije, tera da kupujete još. Naravno, sve s idejom da zapravo štedite.

Čitaoci su nam poslednjih meseci slali dosta fotografija koje svedoče upravo o tim takozvanim akcijama, a ono što smo mogli da primetimo je da su akcijske cene često više ili iste kao redovne, samo što su brojevi i natpisi akcija ispisano krupnim slovima, dok je stara cena negde pri dnu malim slovima.

Čitalac Dejan Stanković nam je poslao nekoliko fotografija "famoznih akcija", a mi smo izdvojili dve.

undefined čitalac


Takvih navodnih akcija je još dosta. Tegla bagremovog meda od 950 grama se prodaje po ceni od 798.99 dinara iako u levom uglu stoji da je cena za kilogram 623.24 dinara.

U jednoj istoj radnji je na akciji nekoliko pića. I dok je jedno zaista sniženo, druga dva su na akciji skuplja za čak 150 dinara.

Pogledajte.

Čitalac Mondo/Ogi čitaoci

Bilo je i situacija da je jedan proizvod na akciji i da kupac kupi dva takva, a na kasi mu ne bude uračunat popust za oba proizvoda.

undefined cene

REKLAMIRALI SMO TEHNIKU I IT OPREMU

Prema podacima Nacionalne organizacije potrošača Srbije u prošloj godini građani su se najviše žalili na informacionu i komunikacionu opremu (telefoni, računari, laptopi..).

Od ukupnog broja prijava čak 20 odsto žalbi se odnosilo upravo na kvalitet ovih uređaja, dok je na drugom mestu odeća i obuća, a tek na trećem bela tehnika koja je godinama, po broju reklamacija bila na prvom mestu.

Takođe, statistika pokazuje da je i dalje zanemarljiv broj potrošača koji se obraćaju sudu u slučajevima kada iscrpe ostale mogućnosti za ostvarivanje potrošačkih prava.

A šta je to što možete da uradite pre nego što biste eventualno pravdu potražili na sudu?

Prvo treba da se obratite trgovcu koji vam je prodao robu, a onda ako vam on ne izađe u susret obratite se Regionalnom savetovalištu za zaštitu potrošača.

Za region Beograda je to Udruženje bankarskih klijenata Efektiva i Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS)

Za region Vojvodine:Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV)

Za region Šumadije i Zapadne Srbije :Organizaciji potrošača Kragujevac

 Za region Južne i Istočne Srbije Centru za zaštitu potrošača i unapređenje kvaliteta života građana FORUM.

NE ZABORAVITE, vaše je pravo da robu reklamirate... zato, čuvajte račune jer nikada se ne zna.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaša prava u brojevima

2 godine - imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)

  • 14 dana - imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima

  • 8 dana - rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju

  • 15 dana - rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)

  • 30 dana - rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno)

    Ukoliko i vi primetite ovakve, ali i drastičnije primere marketinških trikova, pišite nam. Možete nam slati i fotografije, video ili audio zapise putem WhatsAppa ili Vibera, na broj +381649570754.

    Osim na ovaj način, vesti, fotografije ili video klipove možete da nam šaljete i na mejlredakcija2@wm.rsili na Facebook stranicu MONDO.