Bus plus - Siniša Mali nezadovoljan naplatom karata
Mondo/ Stefan Stojanović 


Mali je, komentarišući predlog sindikata GSP-a da se raskine ugovor sa Apeksom, rekao da je ugovor sa tom firmom čvrst i da je više na strani te firme nego na strani grada.

 "Nismo ga mi potpisivali, već neko drugi. Nama se stvara uslov da nakon prvih pet godina otkupimo taj ugovor, ali to bi nas kostalo pet do šest miliona evra, a možda čak i više", rekao je Mali novinarima u prostorijama GSP nakon potpisivanja ugovora o kupovini 20 novih autobusa.

On je dodao da podržava komentare sindikata, ali da bi više voleo da se maksimiziraju efekti iz dosadašnjeg ugovora, jer u ovom trenutku ništa ne može da se uradi.

STIŽE 20 NOVIH IKARBUSOVIH AUTOBUSA

Predstavnici Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", A.D. "Ikarbus" i Lizing kuće "S-Leasing d.o.o" potpisali su danas ugovor o isporuci 20 novih niskopodnih solo autobusa gradskom prevozniku, čija je vrednost više od 3,7 miliona evra.

Prema rečima Siniše Malog, "Ikarbus" će autobuse isporučiti u dve serije po deset vozila, a planirano je da se na gradskim ulicama nađu krajem septembra i novembra.

"Ovo je još jedan korak ka konsolidaciji GSP 'Beograd' ali i ka poboljšanju kvaliteta prevoza. Tokom 2015. godine nabavili smo 30 autobusa Ikarbus-Mercedes, dobili smo od Bazela 28 tramvaja, u junu stiže pet elektrobusa a do kraja godine naručićemo još deset solo i 12 školskih autobusa", kazao je Mali novinarima u Bogradu.

Kako je naveo, plan gradskih vlasti je da u narednih četiri do pet godina zameni stari vozni park GSP-a.

"Nabavkom novih vozila ali i smanjenjem troškova poslovanja želimo da stavimo na noge GSP, kao najveće gradsko preduzeće. Više ne nabavljamo autobuse iz Poljske ili drugih zemalja već iz naših fabrika, čime obezbeđujemo posao za naše radnike", kazao je gradonačelnik.

Direktor JKP GSP "Beograd" Željko Milković ocenio je da je današnje potpisivanje ugovora značajno za to preduzeće ali i stanovnike Beograda jer će novi autobusi doprineti povećanju kvaliteta gradskog prevoza dok je direktor A.D. "Ikarbus" Aleksandar Vićentić kazao da će nabavka autobusa pomoći ne samo tom preduzeću već i svim domaćim preduzećima koja rade za "Ikarbus".

Upitan na kojim šasijama će novi autobusi biti izrađeni, Mali je kazao da će prva serija od deset "Ikarbusovih" autobusa biti izrađena na "Mercedesovoj" šasiji ali je i dodao da se gradske vlasti ne mešaju u pitanja o tehničkim karakteristikama vozila.

Gradonačelnik Beograda izjavio je da Beogradska autobuska stanica (BAS) neće biti izmeštena sa postojeće lokacije dok se ne izgradi nova autobuska stanica, a to je kraj 2018. godine.

Mali je naveo i da objavljivanje oglasa za firmu, koja bi sa Gradom upravljala novom stanicom, nikako ne znači gašenje BAS-a i Laste.

"Ne gasi se ni BAS ni Lasta. BAS je potencijalni operater za novu autobusku stanicu. Njima dajemo šansu da nastave sa radom, samo na novoj lokaciji", rekao je gradonačelnik novinarima u prostorijama GSP nakon potpisivanja ugovora o kupovini dvadeset novih autobusa.

On je precizirao da će grad finansirati izgradnju nove autobuske stanice, da se plan detaljne regulacije i svi projekti polako završavaju i da očekuje da će krajem ove godine ili na proleće krenuti izgradnja.

"Želimo da nađemo operatera koji će zajedno sa gradom da se bavi upravljanjem saobraćaja, jer mi nemamo ni ljude ni znanje da sami upravljamo stanicom", naglasio je Mali.

Gradonačelnik je pojasnio da Beogradska autobuska stanica neće biti izmeštena sa postojeće lokacije, dok se ne uradi nova stanica u Bloku 42, dok je sa Lastom dogovoreno da se njohova stanica izmesti u privremeni objekat koji će takođe biti na mestu nove stanice.