• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beograd: Električni autobusi od juna

Izvor MONDO/Tanjug

U Beogradu će u junu početi da saobraća prvi električni autobu na liniji javnog gradskog prevoza 1E, od Vukovog spomenika do "Delta sitija", najavilo Gradsko saobraćajno preduzeće.

GSP Beograd najavilo je danas u okviru seminara "Zagadenje vazduha: Doprinos lokalnih zajednica u borbi protiv klimatskih promena" da uvodi prvu liniju autobusa na "čist električni pogon" - 1E.

Trasa kojom će saobraćati električni autobusi ide od Vukovog spomenika do TC "Delta siti" i trebalo bi da bude realizovana u junu, najavio je Slobodan Mishanović, projekt menadžer GSP-a.

"Potpisan je ugovor sa 'Čarisot motors' o kupovini pet autobusa na električni pogon", rekao je Mishanović.

On je objasnio da je na osnovu istraživanja EU, izračunato da će do 2030. godine više od 40 odsto javnih vozila biti na električni pogon, a sva do 2050. godine.

Kao prednosti ovakvog vida prevoza, Mishanović navodi manju buku i emisiju štetnih gasova, a dodaje i da će se autobusi puniti na početnim stanicama a da proces punjenja električnom energijom traje između pet i osam minuta.

Autobus će pokretati superkondezator, umesto baterija, čije je trajanje višestruko duže.

Godišnji račun za struju iznosiće 7.000 evra po autobusu.

Na pitanje da li će se električni autobusu napajati iz konvencionalnih ili zelenih izvora, Mishanović kaže je rekao da će način punjenja biti sledeći stepen nadgradnje ovog sistema, ali da će na početku napajanje biti konvencionalno, iz tramvajske mreže kod Vukovog spomenika i iz javne mreže kod "Delta sitija".

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

marko

Nije mi jasno zasto uvodimo novu liniju vukov spomenik/delta siti kad vec postojeci pravac pokriva linija br7.Da je uradena strucna tehnoekonomska analiza opravdanosti ove investicije .ovakav promasaj se sigurno nebi desio.

Trle

Peremo kad dodju japanci!

Mika Tripalo

Još nismo naučili da se vozimo ni u ovim autobusima na tečno gorivo.

special image